Vragen over Webzash boekhouding

Status
Niet open voor verdere reacties.

Frenske123

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 jul 2007
Berichten
1.260
webzash.org heb ik geïnstalleerd

Eerste indruk is vrij compleet met installatie wizzard.

Als ik uitlog kan ik niet meer inloggen *opgelost

ook het versturen van bijv vergeten ww via email lukt dan niet

Wil ik iets invoeren krijg ik voor betreffende grootboek een select maar er wordt niks geselecteerd.

Daar zal ik nog eens na moeten kijken.

Na invoeren journaalposten enz. kunnen de diverse balansen worden getoond.
Wat dat betreft lijkt het op ons boekhoudsysteem.

Van btw ben ik nog niks tegengekomen zal je waarschijnlijk zelf moeten splitsen.

Verder jammer dat er geen apparte taal bestanden zijn gemaakt, die zullen in de database tabel aangepast moeten worden indien gewenst.


Melding bovenin

Warning (2): Invalid argument supplied for foreach() [CORE/Cake/Model/Datasource/Database/Mysql.php, line 195]


wellicht dat hierdoor de select niet werkt...


System Information

Application version : 3.0
Application database version : 6
PHP version : 7.4.32
PHP BC Math library : Yes
PHP Sqlite3 library : 3.7.17
CakePHP version : 2.10.24
.
.
 
Laatst bewerkt:
Je bent een eind opgeschoten.
Nu afwegen of je hiermee verder gaat (debuggen) of niet?
 
Het framework draait op CakePHP 2.10.24.
Eigenlijk zou je dit al moeten updaten omdat die nu al op versie 4.4 zit.

De kans is aannemelijk dat dit op PHP 7 en 8 al moeizaam zal draaien met oude code uit 2016. Misschien is dat al de oorzaak van je foreach() error.
 
Bijlage werkt niet.
 
Ik zie dit bij de bijlage:
Ongeldig(e) Bijlage opgegeven. Neem contact op met de webmaster als u een geldige koppeling hebt gevolgd.
Lijkt me niet afhankelijk van de browser. Bekende bug in dit forum.
De vraag is:
- Wil je goede ondersteuning hebben?
- Of wil je doorfrotten met een fork van een bepaald pakket om die up-2-date te houden?

Ikzelf zou liever kiezen voor iets met updates, en daar liever geld voor te betalen. Ook in de boekhoudingswereld zal elk jaar wel wat veranderen aan de administratie om alles bij te houden.

We kunnen wel doorgaan met het benoemen van gratis pakketten, maar je kan aan de last-update al zien hoe oud de bestanden zijn. Trek dus je conclusies...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik vind het de moeite waard om een en ander eens te bekijken , heeft verder ook niks met gratis te maken.
 
Kijken kan altijd, geeft geen verplichting en kost niets. Maar wat het oplevert is de vraag...

Zelf vraag ik me ook af wat op deze manier de discussiewaarde nog is, als het blijkbaar geen echt doel lijkt te hebben.
De conclusies kunnen we nu wel trekken per script wat je gevonden hebt, en wat het opweegt tegenover betaalde onderhouden pakketten.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
beste,

Je gaat best ook al eens vooruitkijken om de code naar php8.2 aan te passen en de deprications van die versie te bekijken.
 
En ook de Migration list van eventuele eerdere versies.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Webzash version 3.0 - 20 July 2021
----------------------------------

- Remove dependency on Sqlite
- Full support for MySQL and Postgres database
- Installer and upgrade for 3.x
- Miscellaneous bug fixes
- Add support for default account to activate

Webzash version 2.10 - 12 July 2021
-----------------------------------

- Update to CakePHP 2.10.24
- Supports PHP version 8.x

Webzash version 2.9 - 21 July 2020
 
Boekhouden..


Afgezien van de foreach fout die ik ff omzeild heb doet het tot nu toe wat het moet doen.

Verder staat er op site van maker als ik het goed begrijp hoe je eventueel nieuwere phpcake kunt installeren.


Verder is het nog uitzoeken hoe te gebruiken .
Nou heb ik zelf genoeg kennis van boekhouden.
Dit zal ik dan moeten vertalen naar inrichten programma.
 
Maar hoe is je kennis van programmeren?
Een nieuwe versie van CakePHP (begrijp je ook waar dit voor dient?) vereist ook vaak handmatige aanpassingen aan de applicatie.

In ieder geval succes ermee.
 
Bedankt .
Van cake php heb ik geen verstand.
Het werkt dus voorlopig laat ik het zo.
De maker komt wellicht weer eens met update.
 
Je komt een beetje over alsof je een beetje aan het aanrommelen bent met boekhoudpakketten, en niet in de gaten hebt dat boekhouding cruciaal is voor goede bedrijfsvoering. :shocked:

Als je geen verstand van CakePHP hebt? Is het dan wel verstandig om verder te gaan?
In ieder geval raad ik aan om te kijken hoe het werkt. Want als je als fork dit gaat uitbouwen, dan wil je geen brakke code krijgen die niet te doorgronden is omdat je geen ervaring met dit MVC-framework hebt. Ook vrees ik dat de huidige CakePHP versie in de toekomst niet meer zal werken op de nieuwste PHP-versies.

Je kan wachten tot de maker met een update komt, maar je hebt geen contract daarmee. Dus je kan geen enkele verplichting met hem aangaan. Ook niet als er in belastingland wat verandert, waardoor je prachtige boekhoud-systeem aangepast moet worden. Misschien is de ontwikkelaar zelf wel bezig met een betaalde fork (aftakking) daarvan, of een compleet nieuw iets? Dat zijn ook zaken die mij wel eens opgevallen zijn bij gratis versies van software.
SAAS constructies (Software as a Service) zie je ook steeds vaker. Mijn keuze zou daar naar toe gaan. Die kosten trek je er zo weer uit!

Als je zelf een eigen boekhoudsysteem wilt hebben of een bestaande wilt onderhouden, dan raad ik aan om goed te kunnen programmeren, of een goede programmeur in dienst te hebben.

Zo niet, dan denk ik dat het beter is om een hoop zorgen te besparen en te kijken naar betaalde oplossingen.

Stel je voor dat de belastingdienst langskomt, en je je dit aan moet vertellen en uitleggen:
"Sorry, maar ons systeem heeft wat problemen waardoor we de benodigde informatie er niet uit kunnen krijgen."
Wat doe je dan?
 
Laatst bewerkt:
Het doet toch wat het moet doen.

Is niet de bedoeling dat ik in code ga liggen te rommelen.


Ik loop tegen een probleem aan.

Als ik uitlog en aangeef dat ik mijn paswoord vergeten ben kan ik mijn email account ingeven en op versturen klikken.

Echter gebeurt er helemaal niks , geen foutmelding enz.

(normaal gesproken kan ik wel weer gewoon inloggen als ik uitlog , dus alleen als ik als test ervoor kies dat ik mijn ww kwijt ben, dan is inloggen niet meer mogelijk.

Kan aan programma liggen , maar ook aan mijn email instellingen dat ik geen mail ontvang.


Zoals ik het ingegeven heb:


Outgoing Email

Protocol: smtp

Hostname: test.nl (domeinnaam)

Port: 993

Use TLS: Ja

Username: info@test.nl

Password: xxxxxx

From: test.nl


Iemand een idee of dit goed is , zal uiteraard ook van host afhankelijk zijn.
 
Ik geloof niet dat test.nl van jouw is. Als je random gegevens invult bij mailinstellingen, dan kan je er zeker van zijn dat het niet werkt.

Welke instellingen juist zijn, moet je zelf achterhalen. Er bestaat geen register waar dit voor elke mailserver beschreven is.

Misschien kan je de debugging voor de SMTP aanzetten om meer te weten te komen.
 
Laatst bewerkt:
test.nl is gewoon als voorbeeld bedoeld.

Had beter mijndomein.nl kunnen schrijven. Als voorbeeld.
Uiteraard heb ik daar het echte domein ingevuld.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan