In beveiligd formulier is invoerveld nieuwe alinea niet toegestaan.

Status
Niet open voor verdere reacties.

vibor

Gebruiker
Lid geworden
25 mrt 2016
Berichten
45
Hoi,

Ik heb een goed werkend beveiligd Word formulier (office 365), daar werken een stuk of 60 collega's mee. Nu heeft er slechts één een probleem waar ik niet uitkom.
In het formulier is een invoerveld (uit gereedschapkist 'oude formulieren') daarvoor is een opsomming aanwezig. Dus als je in dat invoerveld een enter geeft komt de volgende opsomming (alinea).
Bij die ene persoon werkt de enter niet er gebeurt gewoon niets, wel als je SHIFT+ENTER gebruik, dan komt er keurig een nieuwe regel in de huidige opsomming.
Het lijkt er op dat er geen nieuwe alinea aangemaakt mag worden binnen een invoerveld. Dit moet dan een lokale instelling zijn. Ik kan daar echter niets over vinden.

In heb wel exact hetzelfde probleem bij MS gevonden maar van het antwoord wordt ik niet wijzer.:
https://answers.microsoft.com/en-us...rticular/c9f564ca-38f4-41b8-896a-b037d761512a

Wellicht hier slimmere mensen? :confused:

Vincent
 

Bijlagen

  • Test-doc.docm
    93,6 KB · Weergaven: 23
Laatst bewerkt:
Ik snap je vraag niet; wat bedoel je met 'invoerveld'? Is dat gewoon een vrij tekstveld? Maar wat bedoel je dan met 'als je in dat invoerveld een enter geeft komt de volgende opsomming (alinea)'? Kun je het document hier posten? Kunnen we zelf kijken, en dan met name of we het probleem kunnen reproduceren. Want het riekt als een specifieke Word instelling bij de gebruiker.
 
Hoi OctaFish,
dank voor je snelle reactie. Ja had handig geweest om dat direct te doen. Heb hem er nu bijgeplaatst.
Riekt idd naar een Word instelling, maar welke en waar staat die? Ik heb alles al doorgelopen en vergeleken op een PC waar hij juist op werkt.

Als je een invoerveld voor een inhoudbesturingselement maakt heb je een keuze 'Regelterugloop toestaan (meerdere alinea's)', maar die heb je niet bij dit invoerveld, althans ik kan hem niet vinden en dan is dat in het document en niet als lokale Word instelling.

Grt. Vincent
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bij mij doet-ie het ook zoals bedacht. Ik kijk nog even naar de mogelijkheden om het uit te zetten, dan is het hopelijk ook (door omkering) weer aan te zetten :). Heeft deze gebruiker het bij alle​ velden, of alleen bij het Omschrijvingsveld?
 
Ja, in alle formuliervelden kan hij geen nieuwe alinea aanmaken.
Ik heb even goed gezocht maar niet kunnen vinden dat je dat in of uit kan schakelen voor dit type veld.

Grt. Vincent
 
Ik heb nog niks kunnen vinden, maar ik zoek nog wel even verder :). Het lijkt toch op een lokaal toetsenbord probleem. Heeft de gebruiker nog andere problemen in andere programma's met het toetsenbord? Excel bijvoorbeeld?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan