Laptop sluit af door hitte

Status
Niet open voor verdere reacties.

Royke007

Gebruiker
Lid geworden
24 jun 2010
Berichten
132
Hallo allemaal,

Het is weer een tijd geleden dat ik met een probleem zat. Mijn nieuwe probleem is het volgende:

Als ik op mijn laptop aan het werk ben of een spel speel sluit mijn laptop automatisch af omdat deze te warm wordt. Nu dacht ik eerst dat er veel stof in de laptop zat waardoor de koeling niet goed werkt. Ik heb de laptop toen bij een computerwinkel laten schoonmaken en nieuwe koelpasta laten plaatsen. Helaas heeft dit niet geholpen. Mijn laptop sluit zich nog altijd na verloop van tijd af omdat deze intern te warm wordt.

Weet iemand waar dit aan kan liggen? Ik heb al meerdere opties gevonden waar het aan zou kunnen liggen zoals een kapotte sensor tot een beschadigd/kapot moederbord, maar ik kan nergens iets vinden hoe dit probleem echt te kunnen vinden en oplossen .Ik heb een HP OMEN 15 uit 2018.

Groetjes Roy
 
Bedankt voor je bericht. Die staat er al onder ,aar heeft niet erg veel nut helaas.
 
Weet je zeker dat het door hitte komt? Heb je de HWmonitor software geïnstalleerd om betere info te krijgen over je fan(s), toeren en temperaturen?
Slaat je CPU fan wel aan? Gebeurt dit ook als je niks met je laptop doet? Heb je dingen veranderd aan je laptop? https://www.cpuid.com/softwares/hwmonitor.html
 
Dit wordt inderdaad genoemd als een warme laptop. Op schoot genomen zouden bepaalde ventilatie openingen onbedoeld kunnen worden afgesloten. Ik zet sowieso vraagtekens bij het begrip Gaming Laptop.

In de BIOS/UEFI instellingen zijn de temperaturen waarschijnlijk te zien en is meestal de grenswaarde er van in te stellen.

Zorg zelf voor chipset drivers dus niet generieke die Windows zoekt en waarmee het wel werkt. Natuurlijk ook de laatste drivers, van de site van HP.

Overclock de laptop niet want dat zorgt vaak ook voor meer Volt.

Deze laptop heeft extreem Turbo. Op Tweakers staat dit: "De processor heeft een tdp van 45 watt, maar hij is zo ingesteld dat hij korte tijd ook 78 watt mag gebruiken om een hoge turbosnelheid te halen." Laptops van mij presteren aanmerkelijk koeler wanneer Turbo staat uitgeschakeld.

Koelpasta is niet nodig wanneer de oppervlakte vlak en onbekrast is. Het wordt vaak aangebracht als broodbeleg en dat heeft dan een negatieve invloed. Als handcreme ingesmeerd is meer dan voldoende om kleine oneffenheden op te vullen. Zeker wanneer het is uitgedroogd kan het schadelijke zijn. Zelf gebruik ik het niet meer, na verwijderen van de vettige korsten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan