Herinstallatie Windows 11 gaat fout

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gillian

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
31 dec 2000
Berichten
1.213
Ik wilde Win 11 opnieuw instaleren. downloaden Windows Mediacretiontool plaatste dit op een 8 GB USB stick. Stopte het in de PC start de pc op drukte F1 kwam in de bios en rukte F8 en drukte op de optie opstarten van USB. De instalatie begon te lopen maar ineens kreeg ik een blauw scherm zie foto 1, dit alles enkele malen herhaalt met het zelfde resultaat. ook de andere opties geprobeerd ook zonder resultaat iedere keer blauw scherm.Tot ik de laatste optie probeerde De instalatie start op en na enige tijd stond win 10 op de pc. heb toen eerst alle updates geinstaleerd moest opnieuw opstarten en kijk weer een blauw scherm. Ook nu weer alles opnieuw geprobeert tot de vierde maal het instalatiescherm van win 11 er opstond de gehele instalatie doorlopen updates geinstaleerd opnieuw opgestart en een blauw scherm. ik heb de pc afgesloten want ik gaf het op
 

Bijlagen

  • FOTO 1.jpg
    FOTO 1.jpg
    136,4 KB · Weergaven: 28
  • FOTO 2.jpg
    FOTO 2.jpg
    740,6 KB · Weergaven: 25
Laatst bewerkt:
En heb je al gegoogled op de foutmelding?
 
ja maar het meest wat er staat begrijp ik niet overgegevens terug zoeken met easus niet nodig heb alles voordat ik de herinstalatie zou doen opgeslagen op een externe HD

Eerste wat u moet doen: gegevens van uw computer redden die niet kunnen opstarten
Oplossing 1. Controleer de verbinding met de harde schijf
Fix 2. Gebruik Windows 10 Automatic Startup Repair Tool
Fix 3. Herstel beschadigde bestanden met SFC of DISM Tools
Fix 4. Herbouw BCD-bestand om Windows 10 0xc00000e-fout op te lossen
Fix 5. Reset de BIOS/UEFI-configuratie
Fix 6. Installeer het Windows-besturingssysteem opnieuw om de 0xc00000e-foutcode te herstellen

Oplossing 1 toen er Win 10 opstond zag ik bij Deze PC gewoon de SSD waar windows opstaat
fix 2 lukt niet als ik de pc aanzet zie ik alleen dat blauwe scherm
fix 3 ik zou niet weten hoe ik dit moet doen
fix 4 zie fix 3
fix 5 zie fix 3
fix 6 heb ik totaal al 15 x geprobeert blauw scherm blijft terugkomen
 
Laatst bewerkt:
Je kunt W10 en W11 vanuit het OS zelf herinstalleren, nu te laat maar toch.

Zou v.a. de USB installatie stick opstarten en in de geavanceerde schijfopties eerst alle partities verwijderen en W11 hem zelf in laten delen bij het installeren, andere schijven er even afhalen.
 
Ik heb nogmaals een poging gedaan en win11 staat er weer op alleen durf ik het niet aan om de updates te instaleren ben bamg dat het dan weer fout gaat
en hierbij een screenshot van Schijfbeheer

Je kunt W10 en W11 vanuit het OS zelf herinstalleren, nu te laat maar toch.

Zou v.a. de USB installatie stick opstarten en in de geavanceerde schijfopties eerst alle partities verwijderen en W11 hem zelf in laten delen bij het installeren, andere schijven er even afhalen.

de schijf waar win11 op moet is een ssd van 500 GB zonder partities of moet ik de andere hdisks die in de PC zitten loskoppelen
 

Bijlagen

  • IMG20221202185626.jpg
    IMG20221202185626.jpg
    1,3 MB · Weergaven: 26
Laatst bewerkt door een moderator:
Een schijf heeft altijd partities anders kan een OS er niets mee en ik zie er 4.....

Je hebt hem al geïnstalleerd en dan hoef je de andere schijven er ook niet af te halen.

Zou niet weten waarom een update problemen kan geven, overigens.

Zou voor de esthetiek schijf 1 en 2 omdraaien, staat C:\Windows op de eerste schijf.
 
Ja klopt het stond er op ik schakelde de Pc uit en die begon de updates te instaleren na een nieuwe opstart weer een blauw scherm
en nu ook de vraag hoe doe ik dit
de esthetiek schijf 1 en 2 omdraaien, staat C:\Windows op de eerste schijf.
en ook de vraag hoe kom ik van die extra kleine partities af de pd maakt die aan bij een nieuwe instalatie
 
Je had niet de partities gewist in de geavanceerde schijfopties en die dingen zijn nog geen gig. gewoon zo laten?
 
Ja klopt het stond er op ik schakelde de Pc uit en die begon de updates te instaleren na een nieuwe opstart weer een blauw scherm
en nu ook de vraag hoe doe ik dit
de esthetiek schijf 1 en 2 omdraaien, staat C:\Windows op de eerste schijf.
en ook de vraag hoe kom ik van die extra kleine partities af de pd maakt die aan bij een nieuwe instalatie

Als ik allebei de harddisks waar Windows niet opstaan loskoppel, dan weer een poging doe om win11 erop te zetten, wordt dan automatisch de tweede schijf de eerste? Als ik dan de andere weer aansluit, blijft dit dan zo?
Het is maar een vraag maar wie weet dan is er alvast een ding opgelost.

net iets vreemds ondekt als ik naar de bios ga zie ik als opstart medium staan

Windows Bootmanager Sata6G Samsung SSD850 Evo 250GB maar daar staat Windows 11 niet op dit is gewoon een backup schijf. Windows11 staat op de Crusial P1 500GB NVME PCIE M2 SSD en deze is in schijfbeheer allebij wel te zien

trouwens Win11 staat nu op de PC en werkt weer gewoon Nu alleen nog die Windows schijf op No 1 zien te krijgen allen dus de vraag hoe ik dit moet aanpakken
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb nogmaals een poging gedaan en win11 staat er weer op alleen durf ik het niet aan om de updates te instaleren ben bamg dat het dan weer fout gaat
en hierbij een screenshot van Schijfbeheer

Staat die Samsung niet bij hoor.

Eens opstarten met alleen de Windows 11 schijf, reboot en kijk in de UEFI bij de Windows boot manager, dan zal die wel als bootschijf staan, afsluiten en andere schijf of schijven weer aansluiten en weer even in de UEFI kijken.
 
niet gelukt toen de SSD van 250 GB uitstond was alles ok
dus maar weer opnieuw proberen en de ssd uit de pc verwijderen

Kan het aan de volgorde liggen hoe de SSD en HD aangesloten zijn de linkse is de gewone HD de rechtse is de SSD met Windows en daar tussen zat de SSD 250GB
Foto Nu zo is de situatie zonder SSD 250GB

@Gillian,
Om ons wat werk te besparen:

- Graag alleen een nieuwe reactie aanmaken wanneer er reeds gereageerd is op je laatste reactie. Dit voorkomt onnodig berichten moeten samenvoegen om het onderwerp overzichtelijk te houden.
 

Bijlagen

  • afbeelding_2022-12-03_183626264.png
    afbeelding_2022-12-03_183626264.png
    60,7 KB · Weergaven: 17
  • Schijbeheer.jpg
    Schijbeheer.jpg
    149,4 KB · Weergaven: 12
  • IMG20221203190004.jpg
    IMG20221203190004.jpg
    1 MB · Weergaven: 14
  • Nu.jpg
    Nu.jpg
    108,3 KB · Weergaven: 12
Laatst bewerkt door een moderator:
Windows11 staat op de Crusial P1 500GB NVME PCIE M2 SSD
Ikke niet meer begrijpen.

Maar normaal hang je bootschijf aan SATA poort 0 van het moederbord.
En een m.2 wordt in principe ook als de eerste schijf gezien.
 
als ik u goed begrijp hebben ze dan bij de paradigit met het bouwen van de pc de windowsschijf gewoon ergens ingeprikt zodat als er een nieuwe schijf word bijgebouwd het mis kan gaan zoals bij mij nu.
waar en kan ik dan uitvinden waar en in welke volgorde ze schijven dan moeten zitten Moederbord is de Asus Prime B360M-A.

Nog Wat dit ben ik door alle stres vergeten te melden Waar de windows11 opstaat is geen gewone SSD maar de Crusial 1500GB NVMe PCI M.2 SSD of maakt dit niets uit
 
Laatst bewerkt:
Nu je de kap er toch vanaf hebt, alle SATA stekkers van het moederbord loshalen en pas dan het OS gaan installeren .. alleen dan krijg je de schijf (die M2 schijf) te zien waar je het OS op wilt hebben
 
Als je de pc met F8 , vaak bij ASUS bootmenu, kiest dan zie je Wessel welke je moet kiezen. Werkt dat ga dan naar met F2 of DEL naar de opstart settings en zet in de boot optie die schijf als bootschijf.
Dat zou moeten werken.
Niet oké? Maak dan een backup van de oude schijf en formatteren maar… dan is die efi boot partitie stoorzender weg…
En?
 
Als je de pc met F8 , vaak bij ASUS bootmenu, kiest dan zie je Wessel welke je moet kiezen. Werkt dat ga dan naar met F2 of DEL naar de opstart settings en zet in de boot optie die schijf als bootschijf.
Dat zou moeten werken.
Niet oké? Maak dan een backup van de oude schijf en formatteren maar… dan is die efi boot partitie stoorzender weg…
En?

Op dit moment is di wat er nu op schijfbeheer staat. er stond op de SSD 250GB ook een EFI-Systeem Partitie ik heb het met Diskpart leeggemaakt en staat er nu in als No2 mischien is dat wel het probleem geweest dat die EFI alles in de war gooide voor nu werkt alles goed en wil ik jullie voorstel gaan uitvoeren.

nog een vraag Als ik de volgende keer als ik windows opnieuw instaleer Kan ok dit dan op Die Schijf zetten 0 Zetten dan de Windowschijf met Diskpart leegmaken alle stekkers van schijf 0 en die van de SSD 250GB er uittrekken Pc opstarten met een USB stick met MediaCreationToolW11 en dan instaleren op de lege win schijf. het is maar een idee

Sorry eerst foto is het niet de laatste moet het zijn

Nu je de kap er toch vanaf hebt, alle SATA stekkers van het moederbord loshalen en pas dan het OS gaan installeren .. alleen dan krijg je de schijf (die M2 schijf) te zien waar je het OS op wilt hebben

heb ik al een keer gedaan

Als je de pc met F8 , vaak bij ASUS bootmenu, kiest dan zie je Wessel welke je moet kiezen. Werkt dat ga dan naar met F2 of DEL naar de opstart settings en zet in de boot optie die schijf als bootschijf.
Dat zou moeten werken.
Niet oké? Maak dan een backup van de oude schijf en formatteren maar… dan is die efi boot partitie stoorzender weg…
En?

als ik opnieuw instaleer doe ik altijd als eerste keuze schijf formateren

Lange Pier, ik wil toch proberen om dit op te lossen. dus de vraag als ik het volgende doe komt het dan goed. ik koppel alle schijven los. ik sluit een lege SSD van 120 GB aan op de pc stop een USB in de pc die ik gemaakt heb met mediacreationtool. Start de pc op druk op F1 of Del dan op F8 kies daar dan voor de schijf waar windows op staat voor verwijderen en kies dan voor instalatie op de 120 GB SSD. al er dan alles opstaat formateer ik de SSD die ik heb verwijderd maak hem eventueel helemaal leeg met Diskpart sluit de pc af haal de 120GB SSD uit de pc Start hem op weer met de USB en instaleer hem nu op de leeggemaakte SSD. het is een heel verhaal maar lukt het dus op die manier


@Gillian,
Om ons wat werk te besparen:

- Graag alleen een nieuwe reactie aanmaken wanneer er reeds gereageerd is op je laatste reactie. Dit voorkomt onnodig berichten moeten samenvoegen om het onderwerp overzichtelijk te houden.
 

Bijlagen

  • Schijbeheer.jpg
    Schijbeheer.jpg
    149,4 KB · Weergaven: 9
  • LAATSTE.jpg
    LAATSTE.jpg
    143,1 KB · Weergaven: 13
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik dit geval zat die efi partitie op die andere schijf, niet op de schijf waar Win11 op kwam en die je formatteert .... wat de oude startschijf was, zie 1e plaatje zie onder in reactie #11, daar was te zien dat je die niet had geformatteerd... en dat het je in #16 wel gedaan.
Daar schreef je

Op dit moment is di wat er nu op schijfbeheer staat. er stond op de SSD 250GB ook een EFI-Systeem Partitie ik heb het met Diskpart leeggemaakt en staat er nu in als No2 mischien is dat wel het probleem geweest dat die EFI alles in de war gooide voor nu werkt alles goed en wil ik jullie voorstel gaan uitvoeren.
Hoe dan ook het is goed gekomen.
 

Bijlagen

  • afbeelding_2022-12-05_080110008.png
    afbeelding_2022-12-05_080110008.png
    295,8 KB · Weergaven: 9
Laatst bewerkt:
dit is de situatie nu (Zie Bijlage) . Maar klopt het verhaal dat ik in mijn laatste bericht heb gezet over een nieuwe instal en komt dan de partitie op 0 en als ik de andere weer aansluit op 1 en 2
 

Bijlagen

  • LAATSTE.jpg
    LAATSTE.jpg
    138,9 KB · Weergaven: 9
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan