Geen wifi smartphone OnePlus 9 Pro beneden

Status
Niet open voor verdere reacties.

femke98

Meubilair
Lid geworden
16 dec 2006
Berichten
6.660
Apart probleempje.
Sinds we hier in Franeker wonen en alles normaal werkt qua televisie, laptops en alles wat met netwerk te maken heeft, doet mijn smartphone juist het tegenovergestelde.
Hij werkt niet meer op de wifi in de woonkamer terwijl het modem in de meterkast heel vlakbij is. De hal zit namelijk aan de woonkamer vast en in de hoek zit dan de meterkast.

Mijn OnePlus 9 Pro weigert de wifi beneden, wifi gaat telkens ervan af en gaat op mijn abo verder.
Boven is er niets aan de hand terwijl je daar dus verder weg bent van het modem. Moet ik wel zeggen dat ik boven een wifi versterker heb staan op mijn werkkamer maar als ik die uit doe, heb ik gewoon wifi. Dus dan denk ik dat die wifi versterker boven helemaal niet hoeft.

Ik heb alles wat ik aan kan denken, gedaan. Smartphone opnieuw ingesteld, wifi versterker beneden, handleidingen op internet gelezen over de OnePlus 9 Pro (omdat er mensen zijn die dit ook hebben, alleen die hebben helemaal geen wifi), kpn wifi software doorlopen etc.

Wie heeft de gouden tip? Want nu is het zo dat alles wat op de wifi zit (denk aan airfryer, lampen, beveiligingscamera) kan ik niet bedienen vanaf beneden.
 
Kijk eens met een wifi analyzer op je telefoon naar de dekking van je Wifi?
Mogelijk heb je ergens stoorzenders? Het kan zelfs een opgerolde kabel zijn.
 
Kan het ook bluetooth zijn? Heb in de woonkamer een soundbar met bluetooth en boxen met bleutooth.

Die app zal ik eens even installeren en bekijken. Je hoort van mij.

Edit, wifi analyzer geeft helemaal niets aan. Misschien een andere installeren.

Edit twee: had nog geen toestemming gegeven hahahaha. Nu krijg ik wel kleurtjes in beeld. Weet nog niet hoe het verder werkt, maar dat zie ik wel.
 

Bijlagen

  • 2022-12-03 12.56.14.jpg
    2022-12-03 12.56.14.jpg
    136,1 KB · Weergaven: 20
Laatst bewerkt door een moderator:
Hebben de wifi versterker en het modem dezelfde ssid naam en ww.
Zo ja verander dat eens dan moet de telefoon zoeken om verbinding te krijgen.
Zie je het netwerk beneden wel tussen de beschikbare netwerken op de telefoon.
 
Oké, update.
Heel soms heb ik wel wifi beneden, maar als ik iets wil aansluiten met wifi (zoals mijn airfryer) wordt de wifi heel even afgesloten om de airfryer aan te klikken dan moet het werken.
Maar hij gaat nooit meer over naar wifi.

Ik ga vandaag weer een wifi lamp installeren maar ik weet zeker dat dit voor 100% niet gaat lukken.
Overigens is de airfryer alleen 2,4 GHz en zo'n wifi lamp ook.

De wifi analyzer: die geeft als ik wifi beneden heb wel kleur, KPN van mij staat er goed op en is de beste in de omgeving.

Vraag: hoe zet ik het op een ander kanaal? Zou dat helpen?
En op de vraag van Puppy, ik heb werkelijk geen idee! Ik denk het wel namelijk aangezien ik geen ander netwerk zie waarop ik kan inloggen of kan gebruiken zonder ww.

ps. alle andere hardware die op wifi gaan, de laptops, mans smartphone doen het allemaal zonder enig morren.


UPDATE: wifi lamp is gelukt, airfryer niet. Nou ja, als dat het enige is. Maar het is niet goed natuurlijk. Ik heb inmiddels in het modem een tweede wifi aan gezet 2,4 en 5 GHz. Ik zit nu boven en heb zoals gewoonlijk wel wifi.
Ik ga straks naar beneden en dan zal ik eens kijken of die tweede geholpen heeft. Wel heb ik een tplink wifi versterker in het stopcontact gestopt beneden, wie weet helpt dat.

Wordt vervolgd.
 
Laatst bewerkt:
Nieuwe update:
Nadat ik een extra wifi 2,4 en 5 in het modem had aangezet, pakte mijn OnePlus 9 Pro direct het signaal van de extra 2,4 op.
Zowel beneden als boven houd hij deze 2,4 vast dus ik heb wifi.
Waarom de smartphone de 5 GHz niet vasthoudt is mij een raadsel. In ons oude huis had ik daar nooit last van en dit is hetzelfde modem.

Ik zet deze topic als opgelost, want voorlopig werkt het.
 
:eek: top en veel suc6 er mee.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan