Switches van een toetsenbord verwijderen en vervangen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Computerfreaky

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2009
Berichten
31
Ik heb een toetsenbord met blauwe switches en het geluid bij typen bevalt mij niet goed.
Is het mogelijk om blauwe switches te verwijderen en te vervangen door bruine switches?
Bij wie kan ik dit terecht? Kan een computerreparatiewinkel dit doen?
Ik woon in Enschede.
 
Ik wist niet dat ‘bruin’ een ander geluid had dan ‘blauw’ :). Maar als je het wilt laten doen door een bedrijf, moet het wel een heel bijzonder toetsenbord zijn dat het de kosten rechtvaardigt. Ik vermoed dat een nieuw toetsenbord goedkoper is.
 
Er zijn verschillende kleuren switches. Sommige switches maken geluid en sommige switches doen dat niet.
Bij welk bedrijf kan ik switches laten verwijderen en vervangen?
Mijn gaming toetsenbord is Aula S2018
 
Dit is een mechanisch toetsenbord. Dat houdt in dat de klik is ingebouwd in het mechanisme, voor een goed gevoel van de werking. Het kan natuurlijk dat de ene groep toetsen harder klinkt dan de andere. Wat je bedoelt met blauwe toetsen is mij niet helemaal duidelijk maar het wordt bij de beschrijving wel genoemd als hebbende een extra harde klik.

" [Professional Mechanical Keys] The classical Blue Switch design to provide a highest tactical feedback and the clearer “Click” sound than normal keys. It will give you deliver accurate, comfortable responsive no matter you’re typing or gaming.60-million-keystroke lifespan, High quality and durable. "
 
Het klopt dat ik een mechanische toetsenbord heb. Mijn toetsenbord heeft blauwe switches met ledlampjes.

Bij welk bedrijf kan ik terecht om switches laten vervangen?
 
Misschien heb je iets aan deze beschrijving: https://www.thefastcode.com/nl-eur/...cal-keyboard-s-keycaps-so-it-can-live-forever

Een reparateur heeft ook niet zomaar de juiste vervangende toetsen, als deze er al zijn. Het mechanisme dat de het klik geluid geeft kan je niet vervangen. Tegen rammelen van de toetsen zelf, kan er worden geprobeerd om kleine rubber ringetjes onder de toetsen te plaatsen. Dit zie je in de stappen van de volgende gids: https://nl.hardware.info/artikel/9685/workshop-maak-je-mechanische-toetsenbord-weer-mooi

Zoek dus eerst eens uit of een andere set toetsen mooier zou zijn, of het wel prettiger zou zijn en welke set past. Dan moeten ze ook nog de zelfde lay-out hebben. Klantenservice van Aula kan jou misschien snel en goed verder helpen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan