Lint van Windows 10 in Windows 11 22H2

Status
Niet open voor verdere reacties.

userman

Gebruiker
Lid geworden
29 mrt 2004
Berichten
247
Na de update naar 22H2 zijn alle register tweaks die ik gemaakt had tenietgedaan. Ik heb het nu even aanzien en ik mis één ding dat vroeger heel simpel was, maar waar ik nu geen oplossing voor vind.
Wanneer ik een mp3 aanklikte kreeg ik in het lint direct de mogelijkheid afspelen, of deze nu in een map zat of niet. Dat gaat nu niet en ik zie niet in hoe ik nu mijn muziekbestanden die in mappen zitten in mijn muziek allemaal moet afspelen. Indien ik alles selecteer en rechts klik krijg ik alleen mogelijkheden voor de Windows media player en ik gebruik Winamp als muziekspeler.
Een enkele mp3 is geen probleem, dat gaat met gewoon dubbelklikken.
Ik heb geprobeerd om het register opnieuw aan te passen zoals ik dat voorheen had gedaan maar dat lukt niet meer. Na aanpassing met het aanmaken van de nieuwe sleutel met naam blocked en waarde{e2bf9676-5f8f-435c-97eb-11607a5bedf7} veranderd er helemaal niets
Is er nog een manier om het lint terug te zetten en zo ja welke of is er een simpele manier om mijn muziek af te spelen in mappen?
 
Dan zit er iets goed fout. Normaal bij video's en muziek krijg je > Bovenin het lint een tabblad Afspelen/Hulpprogramma's voor muziek en ... voor video's. Rechtsklikken en > Afspelen zal de ingestelde player gebruiken.

Rechtsboven in het lint staat ook > Openen en daar kun je uit meerdere players kiezen.
 
Ik post even hoe mijn lint er uit ziet, het gaat hier om Windows 11 22H2, in Windows 10 klopt de uitleg die u geeft ik zie geen mogelijkheid in het lint om af te spelen en rechtsklikken geeft enkele mogelijkheden.
Bekijk bijlage 367481
 

Bijlagen

  • lint.png
    lint.png
    12,5 KB · Weergaven: 37
Laatst bewerkt:
Dergelijke bijlagen werken bijna nooit. Uploaden via Paperclip.
 
Heb de post aangepast. Ik kan gewoon op de eerste bijlage klikken en zie dan een grote afbeelding!?
 
Dat is dan een uitzondering. Meestal krijg je > Ongeldige bijlage. Ik zie helemaal geen lint in jouw W11. Ik kan niet verder helpen want ik heb geen W11.

Kijk deze eens na.
 
Laatst bewerkt:
Uiteraard is er geen lint te zien, dat was de vraag immers. Tot voor de update 22H2 werkte het met de register aanpassing, nu niet meer.
 
Ik wist niet dat W11 zo krakkemikkig was. Mogelijk kun je beter een muziek/videosoftwareprogramma gebruiken.
 
U kunt het lint in uw Office-apps aanpassen en tabbladen of opdrachten toevoegen en indelen.
Volgens mij gaat het daar niet over. Het is het lint in Windows Explorer.
 
Ik heb de link van Senso in #6 gevolgd en daar vond ik een link naar een site die een uitleg opgeeft om het register aan te passen specifiek voor 22H2. Het resultaat was dat mijn pc nu opstartte maar explorer niet startte en er een zwart scherm bleef. Via ctrl>alt>del. kon ik explorer starten en normaal werken.
De oplossing hiervoor vond ik ook op die site middels 2 registervermeldingen waarmee het lint uit of aan zou kunnen gezet worden maar wat enkel tot resultaat geeft dat mijn pc nu normaal met explorer start na toepassen van de disable ribbon registervermelding.
Microsoft heeft blijkbaar weer een slot gemaakt op registeraanpassingen. Ik ben benieuwd welke knappe kop dit opgelost krijgt.
 
Laatst bewerkt:
Probeer dan die laatste update te verwijderen, als dat dan kan.
 
Normaal wordt bij een update een systeemherstelpunt gemaakt en dan zou je die kunnen gebruiken om te herstellen. Ook kan een volledige syteemkopie gebruikt worden. Echter ik begrijp dat in het verleden al een registeraanpassing noodzakelijk was om het lint zichtbaar te maken. Het is natuurlijk al vreemd dat je fouten zo moet oplossen.

Na de update naar 22H2 zijn alle register tweaks die ik gemaakt had tenietgedaan.
Dus blijkbaar een soort upgrade/patch die ook zelf gemaakte wijzigingen/instellingen ongedaan maakt.

Ik ben benieuwd welke knappe kop dit opgelost krijgt.
Dat zal mij ook benieuwen. Microsoft laat anderen de problemen oplossen en is zelf stinkend rijk!
 
Inmiddels heb ik het systeem kunnen herstellen en heb maar direct een nieuwe back up gemaakt.
Bij vorige grote updates was het zelfs zo dat programma's die je amper gebruikte gewoon van je systeem gegooid werden. Ik denk dat er voor het lint probleem moet gezocht worden in de richting van de verandering dat er nu met tabbladen kan gewerkt worden in de verkenner. Allicht is de code van de explorer helemaal anders zodat de bekende register tweaks niet meer helpen.

Off topic: Microsoft is een koppig instituut dat amper luistert naar de behoeftes en opmerkingen van zij die hun stinkend rijk maken. Het probleem is dat er te weinig alternatief is voor jan met de pet op zodat ze rustig hun gang kunnen blijven gaan, tot frustratie van velen die het graag anders hadden gezien. Je kan je afvragen wat het nut is van zovele kringen die eerst alles testen en hun opmerkingen doorgeven, ik kan me moeilijk voorstellen dat die alles zo goed vinden.
 
Ik heb een oplossing gevonden die zeer simpel is maar voor elke explorer venster opnieuw dient gedaan te worden.
Tot er een oplossing komt die dit definitief maakt toch al zeer behulpzaam voor wat betreft afdrukken en afspelen van muziek.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan