Mergefield (datum) optellen met andere mergefield (maanden)

Status
Niet open voor verdere reacties.

MichelAalders

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2013
Berichten
8
Hoi,

Ik wil een Mergefield (waarin een datum staat) met x maanden verhogen. waarbij de X ook een mergefield (waarin een getal staat) is. Kan dit?

Voorbeeld 01-01-2022 (mergefield DatumAanvraag) + 14 (mergefield Looptijd) = 01-03-2023
Datum Mergefield is bijvoorbeeld 01-01-2022
Looptijd Mergfield is bijvoorbeeld 14.

Dat dan de datum verlengt wordt met 14 maanden.

Graag hoor ik of dit kan, mogelijk via de ALT+F9 optie of anders via VisualBasic.

Deze had ik al getypt, maar werkt helaas niet {={MERGEFIELD DatumAanvraag \@ "dd-"}{MERGEFIELD DatumAanvraag \@ "MM"} + {MERGEFIELD Looptijd \@ "MM"}{MERGEFIELD DatumAanvraag \@ "-yyyy"}}
Uitkomst van bovenstaande is -2008
 
Kun je even een voorbeeldbestandje plaatsen. Dat scheelt me veel typewerk (met alle mogelijke fouten vandien).

Voor zover ik kan beoordelen kunnen de gegevens in een mergefield alleen als getallen worden gebruikt. Zo gauw je gaat rekenen met een datum, bijv. 2022-12-06 wordt het resultaat 2004 (want 2022 -18).
 
Laatst bewerkt:
Gevraagde bestanden

Dankjewel voor je reactie, ik heb hier de bestanden. De .dat bestand is aan de Word gekoppeld als gegevensbestand waar de Mergefielden uit komen.
Graag hoor ik of je een oplossing voor mij hebt :D
 

Bijlagen

  • Brief met koppelbestand.zip
    14,5 KB · Weergaven: 12
Zie het tweede deel in het antwoord in #2.
Helaas, pindakaas dus.
 
Pindakaas is lekker.... Op basis van je document kun je prima een formule in elkaar bakken. Of die werkt? Tja, dat mag je zelf uitproberen :). Wij hebben immers de bestanden niet. Maar deze heeft altijd wel gewerkt bij mij...
Ik heb er een plaatje van gemaakt, want de code zelf is niet te kopiëren, want het zijn allemaal velden. Kijk maar eens wat je er van kunt maken.

Mergefield Datum.png
 
Ik heb wat varianten in een document gezet, want plaatjes zijn een beetje lastig. Bovendien zit er een foutje in; de komma moet worden vervangen door een puntkomma. Hier de uitwerkingen. Kijk maar of je er uit komt.
(snb: gewoon op basis van de aangeleverde bestanden :)).
 

Bijlagen

  • Testdocument.docx
    16,2 KB · Weergaven: 11
Hoi OctaFish,

Pindakaas is zeker lekker :p heb ik net op om mijn interne motor weer aan de praat te krijgen over dit hersenspinsel. ik heb je stuk code gebruikt maar dan krijg ik de datum 16-12-2022. Hij moet voor mij puur de maanden optellen met bijhorenden jaartal. Dagen maakt mij niet zo uit.

Kan het zijn dat ik nog wat mis, in de Quote zie ik niet de Mergefield DK_DatumAflossing (dit is eigenlijk de startdatum en dan staat in DK_Looptijd de aantal maanden die erbij op moeten)
 
Bij mij komen de juiste datums er uit. Wellicht moet je de velden verversen?
 
Nog iets: ik heb om te testen een kopietje gebruikt van jouw databestand (dk2.dat) en daar zit hij waarschijnlijk nog aan gekoppeld. Dat heb jij uiteraard niet, dus wellicht even opnieuw koppelen!.
 
Super bedankt, je bent mijn redding :D het is gelukt. Geweldig ook dat je verschillende varianten hebt zelfs. Dankjewel :thumb::thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan