• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

werkmap delen opheffen

Status
Niet open voor verdere reacties.

brandernl

Gebruiker
Lid geworden
19 okt 2004
Berichten
445
Ik heb op het forum (en verder) gezocht naar het opheffen van een gedeelde werkmap. Het jongste antwoord is van 2016 (forum) en op Internet krijg ik verwijzingen naar Office 365.
Ik heb Office 2019 lokaal op mijn Mac.
Ik heb een bestand gekregen dat ik moet aanpassen, maar dat kan niet want het is een gedeeld bestand.
Iemand die weet hoe ik dit bestand ongedeeld kan krijgen?
 

Bijlagen

  • Personele planning 2023.xlsm
    357,7 KB · Weergaven: 17
Ja, die had ik gevonden. Maar nu ben ik ook m'n tab "Bestand" kwijt (zie mijn volgende / eerdere vraag
 
rechtsklik in het 'ribbon/lint'; lint aanpassen, check of het tabblad wel aangevinkt is.
 
werkblad delen opheffeen

Lint reageert niet op rechtsklikken.

Via 'voorkeuren' zou je lint en werkbalken kunnen aanpassen, maar ook daarkomt het tabblad 'Bestand' niet voor:

Lint aanpassen.png
 
Ik open het bestand met uitschakeling van macro's. Alles zichtbaar
Doe dat ook eens.
 
Opslaan Als al geprobeerd? Dan maak je er een nieuw, ongedeeld bestand van.
 
Ik ben er inmiddels achter dat een gedeeld bestand alleen ongedeeld kan worden in de oorspronkelijke omgeving en niet door een andere gebruiker als dit als 'los' bestand gestuurd wordt.
De gebruiker heeft dat voor mij grdfaan en ik kan er nu mee aan de gang.

Over het tabblad 'bestand'. dat komt niet voor in de Excelversie voor Mac; de opties onder 'bestand' zitten bij de Macversie net ergens anders.

Dank voor jullie hulp
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan