Webzash boekhoudprogramma vertaling

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bij mij idem

Dit was stukje vertaling

msgstr "Administrator Frens"


Moeten die beiden aangepast worden .pot in locale en . po in ned map

Bekijk bijlage 367508


Ik heb het uiteraard gedaan als in #15
 
Laatst bewerkt:
Die foutmelding is weg.

PHP:
1// Configure::write('Config.language', 'fra');
2  CakeSession::write('Config.language', 'ned');

Had eerst regel 1

Maar geen vertaling

edit

deze geeft foutmelding
PHP:
Configure::write('Config.language', 'ned');




Step 5: Enable translation in the application by uncommenting any of the line numbered 83 OR line numbered 84 in app/Plugin/Webzash/Controller/WebzashAppController.php and setting the correct language as per the folder name created in Step 1.


OR? dus maak niks uit?
 
Laatst bewerkt:
Moeten die beiden aangepast worden .pot in locale en . po in ned map
De pot file (po template) gebruik je niet.
In Locale/ned/LC_MESSAGES staat alleen een po file (gekopieerd vanaf de pot file).
 
Laatst bewerkt:
Heb ik , zie edit hierboven


alles is goed foutmelding is weg (waarschijnlijk typefoutje


Maar geen vertaling
 
Laatst bewerkt:
Probleem opgelost

dit zijn er 2 verschillende !!
PHP:
 Configure::write('Config.language', 'ned');
		 CakeSession::write('Config.language', 'ned');


Jij gaf alleen

PHP:
Configure::write('Config.language', 'ned');

Deed ik zelf overigens ook/
 
Laatst bewerkt:
OK, hier aangepast.

Sommige dingen kan je niet via PO vertalen (drukknop Profile), jammer.

translate.jpg
 
Laatst bewerkt:
Geld voor meer in DB


tabel:

[SQL]san2019_groups:

UPDATE san2019_groups SET
name = REPLACE(name,
'Fixed Assets','Vaste activa');
UPDATE san2019_groups SET
name = REPLACE(name,
'Current Assets','Huidige activa');
UPDATE san2019_groups SET
name = REPLACE(name,
'Investments','Investeringen');[/SQL]

enz


Zoek eventuele kortere notatie , maar moet wel duidelijk blijven.
 
Doe niets in de DB !

In de "html templates" kan je wel teksten aanpassen die niet in de PO files te vinden zijn.
app/Plugin/Webzash/View/......

In 2 .ctp bestanden aangepast. Nu is Profile gewijzigd in Profiel
 
Laatst bewerkt:
Dan zou ik bestand InitialData.Mysql.sql moeten aanpassen
voor het instaleren

[SQL]INSERT INTO `%_PREFIX_%groups` (`id`, `parent_id`, `name`, `code`, `affects_gross`) VALUES (1, NULL, 'Assets', NULL, 0);
INSERT INTO `%_PREFIX_%groups` (`id`, `parent_id`, `name`, `code`, `affects_gross`) VALUES (2, NULL, 'Liabilities and Owners Equity', NULL, 0);[/SQL]

Of andere oplossing, deze zijn net belangrijk wat vertalen betreft.

Hoeveelheid valt mee.

Verder heb ik geen fouten ondekt tot nu toe.

Mail probleem was al eerder.
 
Laatst bewerkt:
Ik vervelend bedoeld, maar waar eindigt dit topic vraag ik mij af?

Ik zie hier een beginneling in PHP een eigen aftakking maken van een bestaand boekhoudpakket, waarvan hij niet weet hoe de werking in elkaar steekt m.b.t MVC, classes en CakePHP, en waarbij we constant het handje vast moeten houden. Het is te vergelijken alsof je een Audi staat uit te breiden met nieuwe mogelijkheden zonder dat je weet hoe die technisch opgebouwd is.

Ook het feit dat je een aftakking lijkt te maken, maakt toekomstige updates ook lastig. Of gaat Frens netjes een pull request aanvragen bij de maker van dit systeem, om de aanpassingen te laten accepteren? :)

En wat als Frenske nu een uitbreiding wilt?

Ik vind het leuk dat je in de materie durft te duiken, maar ik betwijfel of het wat oplevert. Eerder gaf ik al advies om anders een bestaand onderhouden systeem te nemen, als boekhouding van belang is. De regelgeving m.b.t boekhouden wil ook wel eens veranderen. Met een kant en klaar product en ondersteuning krijg je gewoon tijdig door updates.
 
Dan zou ik bestand InitialData.Mysql.sql moeten aanpassen
Dit is niet de wiki/faq manier. Zelf zou ik nooit in install files vertalen.
Sowieso doe ik nooit iets rechtstreeks in de DB. Er zijn nette manieren om iets aan te passen. Hier heb ik niets in de DB gedaan.


Er is Bootstrap 3.1 gebruikt zodat het "enigszins" op mobiel is te gebruiken.
Maar net als de rest van het programma is het een oude Bootstrap.
 
Laatst bewerkt:
@Aar
Hoezo het handje vast moeten houden


Jij gooit hier van alles tussen door en draag niks bij

Je hoef hier helemaal niet te antwoorden


Verdiep jij je eens ergens in en kom met iets zinnigs als vragen wat voor php versie en of ik composer gebruik, waar je vervolgens met een dom antwoord op komt.

Heb je niks beters te doen , of vraag je aandacht!

Nogmaals niemand vraag jou iets en andere kunnen wel voor zichzelf spreken.
 
Ik help, ik geef advies, ook al heb ik bedenkingen, en dan krijg ik serieus dit?!?

Echt, get real, en draai even bij!
Dit slaat nergens op, vind je ook niet?

Kan zijn dat je gefrustreerd bent door de applicatie. Kan best, maar dan is deze toon onnodig.
 
Laatst bewerkt:
Graag respect voor ieder berichtje :cool:
 
Voor wat betreft mijn hulp laat ik het hierbij zitten. Kennis van boekhouden heb ik namelijk niet. Het grote geheel kan ik daarom niet overzien. Als er straks iets draait (her en der met foutmeldingen en workarounds) dan zegt een stemmetje altijd "kloppen alle bedragen wel?"
 
Voor wat betreft mijn hulp laat ik het hierbij zitten. Kennis van boekhouden heb ik namelijk niet. Het grote geheel kan ik daarom niet overzien. Als er straks iets draait (her en der met foutmeldingen en workarounds) dan zegt een stemmetje altijd "kloppen alle bedragen wel?"

Daar is het programma nou juist voor bedoeld, het kijkt over je schouder met je mee en je leert het feitelijk automatisch.

Feitelijk net iets om boekhouden te leren.


Overigens vroeg ik hulp om problemen , niet over boekhouden.
 
Laatst bewerkt:
Het kijkt inderdaad over je schouder, maar dan wel op een foute manier als jij in deze 'machine' gaat werken die je niet begrijpt.

Daarom mijn advies om eens te kijken naar kant en klare producten:
https://appwiki.nl/ads/boekhouden/boekhoudpakket

Ze hebben vast wel een evaluatie versie.
Ik laat het er ook bij.
 
Laatst bewerkt:
Dat weet jij toch niet

Natuurlijk weet ik wat boekhouding is, nou ga je weer sugeren dat dat niet zo is,
en je weet toch ook niet op wat voor manier ik het ga toepassen.



Heb je Webhash geïnstalleerd en getest?


Het programma werkt perfect en is zeker de moeite waard, anders had ik allang verder gekeken.

En misschien dat ik van hieruit zelf iets ga bouwen , puur voor het plezier commerciële ambities heb ik niet meer daar ben ik ook te oud voor.
En nogmaals ik doe het voor mijn plezier.

Anders gaf ik netto 8 euro per maand eraan uit en was ik ervan af.

Verder heeft iedereen een bepaald niveau met betrekking tot programmeren, daar moei ik het mee doen.
Ik heb geen Engels en computerles gehad dat was toen nog niet , dus vanaf niks begonnen puur omdat ik het leuk vind.


Topic van 5 pagina's wat is daar mis mee ik had een taalprobleem en heb dat met hulp van hier kunnen oplossen , mooi toch.
 
Laatst bewerkt:
Laatste commit op Github: Jul 20, 2021, en weinig updates (het zal mij niks verbazen dat om deze reden de ontwikkelaar gestopt is met updates)
Oude sources van +/- 5 jaar oud.
Niet gericht op het Nederlandse boekhoudsysteem.
En het feit dat je veel ervaring in PHP mist en nog niet deze applicatie zuiver en veilig kan ontwikkelen.

Ik zou zeggen: Nee.

Ik heb ook een gevoel dat dit uiteindelijk nergens op uit zal lopen. Maar je moet het zelf weten. Ik heb vaker aangevoeld dat het fout zou gaan, en met succes iemand daarvoor kunnen waarschuwen.
Ik ga mijn handen niet branden waarbij iemand fouten gaat maken in zijn administratie of het foutief aanleren daarvan. Ik wil er niet eens aan meewerken als ik eerlijk wil zeggen.

Gaat het om programmeren, begin bij "Hello world".

Good luck! :)

(En sorry dat ik misschien bot overkwam, maar ik was wel echt bloedserieus :) )
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan