Kobo e-reader boeken niet zichtbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

franciscusc

Gebruiker
Lid geworden
12 nov 2007
Berichten
91
Hopelijk is dit het juiste forum. Ik heb een aantal boeken van mijn pc overgezet naar de e-reader mbv usb-kabeltje (voor de zekerheid verschillende kabeltjes gebruikt) Boeken zonder beveiliging. Boeken zijn wel te zien in de verkenner, maar niet op de e-reader. Volgens de handleiding zou je bij het loskoppelen van de e-reader het bericht moeten zien: "inhoud importeren" ; dat gebeurt niet. Op het scherm vd reader blijft een hele tijd zichtbaar dat je verbonden bent met de computer. Na verloop van tijd schakelt hij over naar het Homescherm. Bij bibliotheek "nog geen boeken beschikbaar". Ik heb van alles geprobeerd; terug naar fabrieksinstellingen, account wijzigen, account afmelden en weer aanmelden. Alles blijft zoals het was. Kan het zijn dat het apparaat (nieuw) niet goed werkt?
Wie weet een oplossing.
 
Gebruik je Calibre om de boeken over te zetten? En kun je de boeken, als je Calibre hebt, wel zien op zowel pc als Kobo?
 
Gebruik je Calibre om de boeken over te zetten? En kun je de boeken, als je Calibre hebt, wel zien op zowel pc als Kobo?
Calibre nu gebruikt. Geen resultaten te zien in het hoofdgeheugen van de reader. Geprobeerd via "boeken toevoegen" resultaat: "Mislukt" kobo gegevensbank versie niet ondersteund, uw kobo draait op een geupdate firmware. Calibre kent deze geupdate firmware niet. Verder het Calibre advies gevolgd om de blokkade te omzeilen, maar dat geeft ook geen resultaat. In Adobe Digital Edition is de reader wel te zien met daarin de betreffende boeken. Maar na overzetten en loskoppelen blijft alles onzichtbaar. Ik vermoed dat er toch een fout in het apparaat zit, daar na loskoppelen de boodschap : "inhoud importeren" niet verschijnt.
 
Ik kopieer de boeken voor de vrouw gewoon naar de root van de KOBO, via de verkenner , ze staan er ook gewoon bij als ik met de verkenner op de root kijk van de KOBO ..

Je zou bijna denken aan een corrupte reader !
 
whittey dat doe ik ook altijd op m'n eigen e-reader. De e-reader waar ik nu problemen mee heb, is van iemand anders die er ook niet uitkwam.
 
Heb je hem al een keer gereset? En uploaden via WiFi lukt ook niet?
 
Ik heb al een paar keer teruggezet naar fabrieksinstellingen, van account gewisseld, opnieuw synchroniseren etc. alles zonder resultaat.
 
Manamana,
Die site heb ik ook bezocht en van allerlei adviezen geprobeerd; helaas geen resultaten. Ik begin ernstig te twijfelen of het apparaat functioneert zoals het zou moeten; zeker omdat na loskoppelen van de pc het bericht "Inhoud importeren" niet wil verschijnen.
 
Al er nog garantie opzit, gauw terugbrengen !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan