Hoe verklein je Pagefile.sys ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

AnnevdD

Verenigingslid
Lid geworden
8 mei 2007
Berichten
228
Ik heb windows 10, een schijf van 500Gb en 16GB intern geheugen. Mijn pagefile.sys is nu 49GB groot en groeit nog steeds. Ik heb een keer in het register ClearPageFileAtShutdown aan gezet maar dat heeft niet geholpen.
Weet iemand wat er aan de hand kan zijn en wat ik kan doen om dit bestand tot normale proporties terug te brengen?
 
Een programma zou dit bij de startup kunnen claimen, dus zorg dat het niet automatisch opstart, dat werd hier als oplossing gezien door de TS en kreeg het groene vinkje.
Ga naar Taakbeheer en bekijk wat er in de tab "Opstarten" uitgezet kan worden.
https://superuser.com/questions/1643033/huge-pagefile-sys-16gb-appear-in-c-drive-after-windows-crash
Might you have some program running at startup that would reserve a large amount of memory?Andrew Morton
Apr 19, 2021 at 19:00
 
Laatst bewerkt:
7. * Controleer de grootte van het wisselbestand (pagefile.sys)
Wisselbestandsgrootte bij voorkeur op SSD (besturingssysteem?), anders HDD > Automatisch beheren of > Aangepaste grootte: Begingrootte (MB): 4096. Maximale grootte (MB) 4096. Kun jezelf aanpassen naar gewenste grootte.
> Instellingen > Systeem > Info (linksonder) > rechtsonder > Geavanceerde systeeminstellingen > tabblad > Geavanceerd > Prestaties > Instellingen > tabblad Geavanceerd > Virtueel geheugen

Sneller bereikbaar via de snelkoppeling van de GodMode. Staat in de lijst onder > Systeem > Geavanceerde systeeminstellingen weergeven

22. * Hoe krijg je snel een overzicht van de taken, tools en instellingen?
Maak een snelkoppeling > Alle taken > GodMode (via Shell)
Zet onder Doel: van de snelkoppeling >
C:\Windows\explorer.exe shell:::{ED7BA470-8E54-465E-825C-99712043E01C}
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan