• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Selectie maken uit een reeks

Status
Niet open voor verdere reacties.

Archipel

Gebruiker
Lid geworden
19 jun 2015
Berichten
194
Hallo mede Forumleden,

Ik heb wederom jullie hulp nodig.

Ik heb een reeks meterstanden gedownload van de website van mijn energieleverancier en geplaatst in Excel. Omdat de hele rij in 1 cel stond, heb ik dat via "Tekst naar kolommen" in het tabblad "Gegevens" geplaatst zodat het aantal kolommen gevuld zijn met de juiste getallen.

Deze reeks bestaat uit dag opnames. Nu wil graag een selectie maken van alleen de maandagen met daarachter de rest van de kolommen die daarbij horen.

Ik heb eerst 3 maandagen met daarbij horende kolommen onder elkaar gezet. Dus de tussenliggende dagen als rijen verwijderd en daarna geselecteerd en vervolgens naar beneden getrokken. De eerste kolom A waarin bijv. bovenaan staat de datum "ma 05-12-2022" en vervolgens alle data op maandag er onder. Perfect dacht ik, maar nu blijkt dat de inhoud van de andere kolommen niet overeenkomen met de werkelijkheid.

Mijn vraag: wat doe ik fout en/of is er een andere mogelijkheid.

Ik heb een Excel bestand als bijlage toegevoegd.

Met vriendelijke groet
A.
 

Bijlagen

  • Support 1.csv
    30,1 KB · Weergaven: 10
Fileren op "Tekstfilter" → Bevat: Ma
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan