• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

specifieke rij zichtbaar/onzichtbaar maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Erc

Gebruiker
Lid geworden
30 jul 2014
Berichten
119
Hallo

Bij sommige facturen krijgen klanten 2% korting. Deze korting is niet van toepassing voor elke klant.
Hoe kan ik de tekst in rij 41 onzichtbaar maken voor klanten die geen 2% korting krijgen? in cel D41 heb ik een datumfunctie en in K41 de formule voor het totaalbedrag met korting toegevoegd.

vraag.png

Bij klanten die korting krijgen, moet de tekst met de datumfunctie en de formule verschijnen in rij 41 en anders moet het leeg blijven.

Kan ik dit probleem eenvoudig oplossen met de ALS-functie?

Alle tips zijn welkom!

Alvast bedankt!

Groeten
Ercan
 
Alstublieft!
 

Bijlagen

  • Factuur_V07122022.xlsm
    49,1 KB · Weergaven: 19
En wanneer is er wel 2% korting en wanneer niet? is dat in het bestand terug te vinden?
 
Als de factuur binnen de acht dagen wordt betaald, krijgt de klant 2% korting.

In cel D41 staat er =Vandaag()+2 --> die +2 moet eigenlijk +8 dagen worden.
 
en hoe weet de klant dat als het verborgen is?
 
De korting is niet van toepassing voor iedereen zoals ik hierboven al schreef. Ik wou niet met 2 aparte facturen werken, vandaar mijn vraag eigenlijk of ik rij 41 bij bepaalde klanten kon verbergen.
Is het dan misschien toch gemakkelijker om te werken met 2 aparte facturen?
 
In de bijlage die je geplaatst hebt (een .xlsm) staan geen macro's.
Als je wilt afdrukken via een macro, kun j eenvoudig eerst een vraag stellen en afhankelijk van het antwoord de regel wel of niet afdrukken
 
Krijgt de klant dit excel bestand of krijgt hij de factuur op papier?
Als de klant alleen een papieren factuur krijg kun je het oplossen via voorwaardelijke opmaak.
 

Bijlagen

  • Factuur_V07122022_2.xlsm
    49,8 KB · Weergaven: 15
Laatst bewerkt:
of
Code:
Sub afdrukken()
 Sheets("Factuur").PageSetup.FitToPagesTall = 1

 If MsgBox("krijgt deze klant korting", vbYesNo) = vbYes Then
   
    Range("A1:K41").PrintPreview
 Else
    Range("A1:K40").PrintPreview
 End If
End Sub

p.s .1- Als je met verschillende BTW percentages per factuur werkt gaat het goed fout.
2- Ik weet niet hoe het in Belgie is maar: Btw 0% is iets anders dan 'BTW verlegd'
 
Of toch op een blad.
Code:
Sub afdrukken()
 With Sheets("Factuur").PageSetup
  .FitToPagesTall = 1
  .Zoom = False
  .Parent.Range("A1:K1").Resize(47 - MsgBox("krijgt deze klant korting", vbYesNo)).PrintPreview
 End With
End Sub
 
Bedankt voor alle antwoorden. Ik heb het probleem voorlopig opgelost met de voorwaardelijke opmaak en kan nu verder. Probleem opgelost!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan