Outlook agenda linken met MS Access

Status
Niet open voor verdere reacties.

ac484219

Gebruiker
Lid geworden
17 mei 2007
Berichten
54
Hallo,

ik heb mijn Outlook agenda kunnen linken met MS Access 2016 via External Data.
Alle velden worden gelinkt met een tabel in Access behalve de belangrijkste velden zoals
- startdatum en uur
- einddatum en uur
- locatie

Waarom worden deze belangrijke velden niet mee gegeven?
Bestaat daar een oplossing voor om ze toch in de Access tabel te krijgen of bestaat er een oplossing via een VBA script.

Alvast bedankt voor de feedback.
 
Ach, iemand die pas 15 jaar (minstens) met forums bezig is, kent de forum mores natuurlijk niet. En de term ‘cross-posting’ is natuurlijk helemaal onbekend op Engelstalige forums :).

Neemt niet weg dat ik geen enkel probleem heb met het adresseren van de ‘belangrijkste’ velden. Laat TS maar eens een voorbeeldje posten, dan heeft-ie kans op een bruikbaar antwoord. Mits er excuses komen voor het cross-posten :). Als Rutte het tegenwoordig kan, kan iedereen het :d.
 
Nee, er is geen wet die het verbiedt. Het is wel volgens de etiquette dat je in ieder geval vermeldt dat je crosspost en waar. Zoals elders aan je uitgelegd kan anders iemand tijd steken in het oplossen van je probleem, terwijl dat op een ander forum al is opgelost.
 
Dank voor je uitleg. Van zodra ik een bruikbare oplossing heb, zal ik niet nalaten het te publiceren op de diverse fora waar ik mijn vraag heb gesteld.;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ach, iemand die pas 15 jaar (minstens) met forums bezig is, kent de forum mores natuurlijk niet. En de term ‘cross-posting’ is natuurlijk helemaal onbekend op Engelstalige forums :).

Neemt niet weg dat ik geen enkel probleem heb met het adresseren van de ‘belangrijkste’ velden. Laat TS maar eens een voorbeeldje posten, dan heeft-ie kans op een bruikbaar antwoord. Mits er excuses komen voor het cross-posten :). Als Rutte het tegenwoordig kan, kan iedereen het :d.
Beste OctaFish,
Moet ik mij nu excuseren voor het "crossposten". Wat is er fout met de vraag stellen op diverse fora? Is dat bij wet verboden? Misschien kunnen de "honourable" members beter hun tijd investeren in het geven van bruikbare oplossingen dan het posten van dergelijke reacties.:rolleyes:
 
Van zodra ik een bruikbare oplossing heb, zal ik niet nalaten het te publiceren op de diverse fora waar ik mijn vraag heb gesteld.;)
Daar gaat het probleem van xps (en mij trouwens ook) niet om: zodra jij een vraag op meerdere forums post, en dat niet vermeld) dan ben je dus op een vervelende manier aan het crossposten, want wij weten niet dat andere mensen óók met jouw vraag bezig zijn, en wij weten dus niet wat daar al aan mogelijke oplossingen is bedacht. Of welke vragen ze aan jou hebben gesteld. De kans dat op die verschillende forums dus dezelfde oplossingen worden bedacht, is behoorlijk groot. En dat is voor jou wellicht handig, maar wij zitten dan dus onze tijd te verdoen. En die is vrijwillig. En dan kan ik je zeggen dat ik daar behoorlijk chagrijnig van kan worden :(.
Dus: als​ je een vraag op meerdere forums zet, plaats dan óók linkjes naar die vraag in de andere forums, zodat wij daar óók kunnen zien wat daar al bedacht is. Dan hoeven wij dat niet meer voor je uit te zoeken.
 
Moet ik mij nu excuseren voor het "crossposten". Wat is er fout met de vraag stellen op diverse fora? Is dat bij wet verboden? Misschien kunnen de "honourable" members beter hun tijd investeren in het geven van bruikbare oplossingen dan het posten van dergelijke reacties.:rolleyes:
Ja dus; zie mijn vorige reactie. Het is héél kwalijk wat je gedaan hebt. En volgens mij zit je lang genoeg op forums om dat te weten.
 
Beste OctaFish, bedankt voor de heldere uitleg. Ik ben misschien wel lid sinds 2007 maar post zeer weinig op dergelijke fora. Dus mijn excuses. Voortaan zal ik de nodige links in mijn posts verwerken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ok, is dat geregeld :). Wat betreft de oplossing: ik weet niet wat je aan het doen bent, en wat je precies al gedaan hebt. Zelf doe ik alle communicatie met Outlook via VBA, en dan kan ik gewoon alle velden benaderen en vullen/uitlezen. Maar jij doet dat via een koppeling? Vertel eerst eens wat je bedoeling is, dan kijken we verder.
 
Ik probeer allle gegevens in een bestaande Outlook agenda te importeren in een Access tabel. Er is inderdaad een manier om de Outlook agenda in Access te linken via External Data maar dan ontbreken de belangrijke velden
- startdatum en uur
- einddatum en uur
- locatie
Dus dat biedt niet de gewenste oplossing. Wellicht bestaat er een mogelijkheid om via VBA dit gegevens in Access te importeren, alleen weet ik niet hoe ik daaraan begin.
Ik heb via een ander forum dit reeds doorgekregen maar moet het nog verder bekijken en testen:https://stackoverflow.com/questions...ntments-from-shared-outlook-calendar-to-excel
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Is er een reden dat je zo’n beetje alles quoot? Want ik zie ‘m niet… niet meer doen dus, er zijn veel betere manieren om te antwoorden. Ik word behoorlijk sjaggie van al dat nodeloze we quoot….

ik wacht wel tot je de link hebt uitgezocht.
 
Octafish, heb je wel iets anders te doen dan je om alles chagerijnig te maken? Weet je wat, ik meld me af op dit forum, dan heb je geen last meer van me.
Want van de weinig posts die ik in de laatste 15 jaar hier geplaatst heb, heb ik op dit forum nooit een degelijk antwoord gekregen. Maar het kan ook aan mij liggen dat ik te moeilijke vragen stel :D
Er bestaan andere en betere fora waar men wel probeert een oplossing te bieden zonder anderen de les te spellen.
:rolleyes:
 
Nou nou nou, wat een kort lontje.... Ik ben ook echt niet de enige die zich 'stoort' aan personen die consequent (volkomen nodeloos) op de QUOTE knop rammen. Omdat dat doorgaans nergens voor nodig is, en je veel betere mogelijkheden hebt om antwoord te geven.
Dat je geen fatsoenlijke antwoorden hier op het forum krijgt, ligt niet aan mij. Ik wil namelijk best helpen. Alleen is het dan wel zo handig als je je probleem volledig​ omschrijft. En ik héb de code, dus die wil ik best voor je in een database zetten. Moet je die wél meesturen :).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan