Eerdere versie van een Word bestand terug vinden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tom99

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 aug 2022
Berichten
3
Beste,


Gisteren een belangrijk stuk tekst uit word bestand AA gekopieerd naar een nieuw word bestand BB. Vandaag bij het openen van het nieuwe word bestand BB staat er niets, het is een leeg document, heb ik het vergeten te kopiëren en enkel weggeknipt uit word bestand AA ? Dit stuk tekst (zelfgeschreven tekst) heeft een kort leven gehad in word bestand AA en ik zou het heel graag willen terug vinden.



Ik werk op een macbook computer (Mojave) met microsoft word. Ik begrijp niet dat 'auto-save' niet was aangevinkt, Volgende dingen heb ik geprobeerd zonder succes:

Map autorecoveryfiles (is leeg)

Time Machine (was niet geactiveerd)

Terminal: open $TMPDIR.

Library/containers/....../autorecovery

Software: anyrecover (werkte niet goed, misschien omdat het de gratis versie was?)

Software: Recoverit (gratis versie)


Iemand enig idee of het mogelijk is om word bestand AA terug te vinden zoals het gisterennamiddag ongeveer gedurende een uur, gevuld was met tekst?
(ter extra verduidelijking: word bestand AA heb ik nog, er is alleen een stuk tekst uit geknipt...)

MVG
Tom
 
Laatst bewerkt:
Je opties lijken behoorlijk uitgeput, aangezien je de documenten bewaard hebt op de normale manier. Word heeft dan weinig mogelijkheden om te restaureren, tenzij je die opties al aan had staan. En dat heeft niemand; je komt er pas achter dat je het had móeten doen, als het te laat is :).

Op een Windows pc heb je vaak de mogelijkheid om vanuit de Verkenner een vorige versie te openen vanuit de Eigenschappen van de map. Dat is een versie van een bestand op een bepaalde dag/tijdstip. Maar dat kan blijkbaar niet op een Mac? Ik ben geen Mac kenner, dus aan mij heb je verder niets. We hebben het allemaal wel een keer gedaan, dus welkom bij een hele grote club :).
 
Bij Windows heb je ook het schermtoetsenbord, wat eveneens alles bewaart dat op het klembord heeft gestaan. Moet je wel Schermtoetsenbord in het systeemvakje van de taakbalk hebben staan. Dat heeft mij wel eens gered.
 
Het is dan de vraag gezien de procedures die gevolgd zijn of het überhaupt op het klembord gestaan heeft.
 
Het heeft weinig nut om over Windows trucjes te schrijven als het over een Mac gaat...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan