HP desktop met 1 SSD en Win-11 home. SSD blijft onzichtbaar als ik wil lback-uppen

Status
Niet open voor verdere reacties.

eddyhor

Gebruiker
Lid geworden
8 mrt 2001
Berichten
63
Een vriend van mij heeft de HP Pavilion desktop TP01-3011NB gekocht. Ik wil die in orde maken voor hem.
Ik heb de computer aangezet en alle updates zijn uitgevoerd.
Nu wil ik een back-up maken. Ik werk met een bootable USB-stick waar "Acronis Cyber Protect Home Office" (vroeger was het "True image") op staat.
Via het bootmenu (ESC drukken tijdens boot) op de HP computer selecteer ik de Acronis USB-stick.
De USB-stick met Acronis start op. Eenmaal klaar voor gebruik dan staat er niks in het Acronis raam. De SSD wordt niet getoond. Zo kan ik geen back up maken.
Deze werkwijze van back-uppen voer ik al 15 jaar 2 keer per jaar uit op mijn desktop en laptop.
En nu dit: de SSD blijft onzichtbaar voor Acronis.
OPMERKING 1: als ik de HP start en Win-11 staat klaar dan is de SSD ook volledig zichtbaar in de verkenner (of Directory Opus) als C:.
OPMERKING 2: de SSD is niet zichtbaar in de behuizing. Die kan alleen langs de onderkant van het moederbord in een slot steken dat op het moederbord zit.

Hoe kan ik die SSD zichtbaar maken in Acronis?
 
Ik heb nog niet meegemaakt dat als je een back-up wilt maken dat met een USB-stick moet doen. Het back-upprogramma staat gewoon op de schijf. Dus ik weet niet wat je aan het doen bent. Met een herstelmedium vroeger vaak een dvd maar kan tegenwoordig een USB-stick kun je systeemkopieën herstellen. Dan verschijnt Acronis en vraagt wat/waar je wilt herstellen.

Jij schrijft: Ik werk met een bootable USB-stick waar "Acronis Cyber Protect Home Office"
maar die heb jij op en voor jouw eigen systeem gemaakt en niet op het systeem van de vriend. Dat is wel een ander systeem! Kan zijn dat daar ook een oorzaak ligt.
 
Laatst bewerkt:
Deze werkwijze van back-uppen voer ik al 15 jaar 2 keer per jaar uit op mijn desktop en laptop.
Vind dat best knap want een back-up maak je in de Windows omgeving en wat m'n bovenbuurnan zegt, die USB stick gebruik je om een back-up terug te zetten en niet om een back-up te maken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan