Desktop start niet, fans draaien kort

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nightshade

Gebruiker
Lid geworden
9 jan 2002
Berichten
213
Hallo,

Ik heb al uitgebreid gegoogled afgelopen dagen.
Een nieuwe voeding gekocht en aangesloten.
Alle onderdelen losgekoppeld behalve the CPU. Ook één voor één.

Maar wat ik ook doe , de fans gaan allemaal een paar seconden draaien en stoppen, en weer draaien en stoppen, oneindig.

Ook hoor ik geen piepje en zie ik niet het rode lampje van de kast oplichten...

Ik zie geen lekken of gebolde condensatoren o.i.d.

Ik weet echt niet meer wat ik kan proberen, al zoveel checklists afgewerkt.

Vooral het feit dat er geen piepje is lijkt mij opvallend.
Maar waar duidt dit dan op?

Foto's van mobo in de bijlage
 

Bijlagen

  • Afbeelding van WhatsApp op 2022-12-11 om 17.13.46.jpg
    Afbeelding van WhatsApp op 2022-12-11 om 17.13.46.jpg
    331,8 KB · Weergaven: 29
  • Afbeelding van WhatsApp op 2022-12-11 om 17.13.47.jpg
    Afbeelding van WhatsApp op 2022-12-11 om 17.13.47.jpg
    253,4 KB · Weergaven: 23
De halve piep duidt op controle van het geheugen. Vaak is dat dan niet een uitgebreide test.

Goed dat je alles hebt uitgebouwd. Ik geeft twee hints; De ventilator op de processor moet (deugdelijk) op een drie pennige aansluiting zitten omdat het toerental gecontroleerd wordt. Meestal werken computers niet wanneer het toerental niet wordt gedetecteerd. Het zijn stekkertjes die los kunnen raken. Daarnaast, de knoopcel batterij heeft meerdere functies en zou het batterijtje geen 3 Volt meer hebben dan gaan sommige computers ook in zijn geheel niet meer aan. Je kan ze voordelig kopen bij de kassa van Action. Wat er verder mis kan zijn gegaan dat weet ik niet maar bijvoorbeeld kortsluiting van een gesleten kabeltje of, inderdaad, een condensator niet goed meer. Je kan misschien ruiken of er een brandlucht of pepermunt geur in de kast hangt en zou een chip kapot zijn, dan zit er ook wel eens een kuiltje in gesmolten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan