extra foto viewer in Win 10, waarom

Status
Niet open voor verdere reacties.

bmwpiet

Gebruiker
Lid geworden
10 aug 2011
Berichten
615
Voor vergroting van foto's vraagt Win 10 in verkenner bij schone installatie om foto App. Waarom wordt dit niet gewoon meegeleverd?
 
Omdat je zelf mag kiezen welke foto app je wilt? Ik vind het een goed idee van Microsoft om hun eigen producten niet te leveren. Kun je zonder bezwaar Faststone Viewer downloaden en installeren. Superieur aan welk fotopakket Microsoft ook maar in huis heeft.
 
We hebben het hier denk ik over een programma dat afbeeldingen ook indexeert, zodat je kan kiezen uit een verzameling. Bovendien is het een app, dus een toevoeging en zo zijn er vele toevoegingen mogelijk uit de Microsoft Store. Bij het hebben van een Microsoft account zijn ze vrij naar keuze en daar zit denk ik de crux want naast het niet willen optuigen van Windows met allerlei extra's is dit eveneens een reden om een Microsoft account te hebben.

Ik weet niet waar u "vergroten" heeft zien staan en ook niet wanneer de vraag komt of u deze app wil installeren. Bij mij zie ik dat dus niet. Een Microsoft account heb ik trouwens ook nog niet.

Voor vergroten van foto's kan u het beste interpolatie daarbij gebruiken. Bij vergroten worden de tussenliggende pixels anders niet berekend, waardoor lijnen, bijvoorbeeld, zaagtanden kunnen krijgen. Het programma IrfanView past standaard interpolatie toe bij het vergroten, daarom zijn er in de details geen verschillen te zien met het origineel en het resultaat zal perfect lijken te zijn tot twee maal de lengte en twee maal de hoogte. Bij rechts klikken op een opgeslagen afbeelding, kiest u dan Openen met en vervolgens in de lijst IrfanView.
 
Nee, ik bedoel ik wilde in verkenner de extra grote pictogrammen (de max. maat) schermvullend maken

dat is het verhaal.

Hij is fijn.
 
ik bedoel ik wilde in verkenner de extra grote pictogrammen (de max. maat) schermvullend maken

Wie dat begrijpt mag het zeggen. Het blijft binnen Windows Verkenner een pictogram.

Je kunt in Windows Verkenner onder Beeld > Voorbeeldvenster gebruiken. Je kunt ook het advies van OctaFish opvolgen.
 
Laatst bewerkt:
Een lagere resolutie gebruiken maar dan wordt alles groter. Er zijn trouwens ook vergrootglas toepassingen. Een mooie oplossing zou zijn om een indexeer programma te gebruiken om te bladeren in plaats van Verkenner, want daarin zie je alle afbeeldingen van de door u geselecteerde mappen. Deze voorbeelden van foto's kan je dan meestal zo groot maken als je wil. Ik heb de laatste Picasa nog op mijn Dropbox staan, hier: https://www.dropbox.com/sh/4ycqd0elo9tmei6/AAA8bkjI-dBPY1WKP1IC1BJYa?dl=0
 
bedankt, Picasa is geïnstalleerd.
Beter dan dat andere spul, dat na installatie van Win gelijk gaat staan te uploaden.
Mijn gratis cloudservice is bijna vol

Een paar HD filmpjes en het is gebeurd.
Rest vd films staat op ext HDD.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan