USB Stick

Status
Niet open voor verdere reacties.

mcl

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
3.417
Hallo,
Ik heb een USB stick bij Ali Express gekocht (stom hoor!) van 256 G
Ik wil mijn foto's er op zetten.
Ik heb diverse mappen met foto's gekopieerd naar die stick en dat ging goed.
Als ik de volgende dag (of een uurtje later) die map weer open, staat er niets op.
En dat bij diverse mappen.
Nooit meer bij AliExpress, maar hoe is dat mogelijk?
Ik had van de 256G, 204G geladen en restte nog 50G, maar er was niet veel van ter zien,
 
Toen ik AliExpress las gingen hier alarmbellen af!

Lees ook dit artikel:
https://tweakers.net/reviews/10434/een-externe-ssd-van-60tb-voor-35-euro-het-kan-niet-op-aliexpress.html

Of:
- Je data wordt via aangepaste firmware op de chip steeds overschreven, waarbij de capaciteit in werkelijkheid kleiner is dan je verwacht.
- Of de capaciteit is kleiner, en het het overschrijden van het werkelijke limiet verneuk je automagisch onwetend de opslag waarbij je stick waardeloos is.

Kortom: Rommel dus! Geld terug proberen te halen, of lering trekken en nooit zulke meuk bij AliExpress halen.
Gewoon bij voorkeur de Tweakers Pricewatch gebruiken.
 
Laatst bewerkt:
Zoals meestal... als het te mooi is om waar te zijn.... dan klopt dat eigenlijk wel weer meestal wel....
 
Besdankt voor de uitleg. Ik heb inmiddels mijn geld terug (binnen 2 weken) en NOOIT meer bij Ali!!!
 
Of goed opletten wat je koopt... heb weinig gekocht maar wat ik kocht waren niet "te mooi is om waar te zijn" maar wel aantrekkelijk genoeg om te kopen en niet zo "fake gevoelig" (zoals een printje voor PWM fan regeling).
Vervelend is het wel dat "men" zo misbruik van je maakt.
 
Ik heb inderdaad wel USb "kaartjes" gekocht van het merk KingSpec en die waren prima en doen het nog steeds zeer goed!
 
Je bent geregistreerd op 9 september 2000. Deze gang van zaken heeft al tig keer op Helpmij gestaan. Wat ik altijd zeg is zoek eerst eens op een merknaam SanDisk, Kingston dan kun je zien hoe de prijzen liggen. Dan kun je heel snel zien bij andere merken dat een dergelijke lage prijs niet kan voor wat er omschreven staat.

Maar goed het is niet alleen Ali Express, maar ook Bol.com en Amazon die een platformwerking hebben. Iedereen kan daar producten aanbieden en er zou dan een 'zekere controle' door de hoofdbedrijf op zitten. Ammehoela! Vergeet het maar. Heel goedkoop kom je tegen maar ook veel te duur. Dezelfde verpakking babyvoeding voor 8 euro in de winkel vraagt men op Bol.com twintig euro voor.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan