Rapport titel

Status
Niet open voor verdere reacties.

chiellebeest

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2010
Berichten
86
Ik heb op basis van een query een rapport gemaakt. De selectie criteria zijn 2 data, dus van t/m.
Nu wil ik als titel deze 2 data boven het rapport hebben staan. Kan dit? Zo ja, hoe doe ik dat?
 
Hoe heb je de datums ingegeven? Via een formulier, hardcoded in de query, als parameter waar de query om vraag?
 
Dat kan vrij simpel in een tekstvak, waarbij je de velden/parameters voor je datum opneemt. Iets als:
Code:
=“Van: “ & [Begindatum] & “ tot “ & [Einddatum]
als besturingselement van dat tekstvak.
 
Zoals OctaFish al aangaf kan je in een of meer tekstvakken opnemen in je rapport. Zo kan het bijvoorbeeld ook:
parameters.jpg
 
Laatst bewerkt:
Als parameter waar de query om vraagt: Between [Van (dd-mm)] And [tot (dd-mm)]

BTW: zou je het jaar ook niet mee moeten nemen? Het is elk jaar wel een keer 22 december.
 
Je hebt gelijk! Heb nu het format op dd-mm-jj gezet, dit ook gedaan zoals OctaFish aangaf op het rapport. Komt er nu uit zoals ik het voor ogen had!

Allen dan voor hulp.
 
Als parameter waar de query om vraagt: Between [Van (dd-mm)] And [tot (dd-mm)]
Ik weet niet of je helemaal snapt hoe parameters werken, maar niet zoals jij suggereert in je naamgeving. Sowieso is het slim om met twee parameters te werken (wat je ook lijkt te doen) die je als Datum eerst definieert in de eigenschap Parameters. Veel mensen vergeten dat te doen.

Het gewenste format in de naam van de parameter zetten heeft geen enkele zin, want daar houden de velden toch geen rekening mee. Dus een parameter die [Van] heet, werkt exact hetzelfde als een parameter die [Van (dd-mm)] heet, of [Van (dd-mm-jj)]. En als je de parameter niet eerst hebt gedefinieerd, kun je ook het woord ‘paddenstoel’ invoeren. De Query zal niet werken, maar voor de parameter zal dat worst zijn :).

In een gecombineerd veld, zoals ik voorstelde, kun je met Format([Startdatum];”dd-mm-jj”) dan de juiste format in je tekstveld krijgen.

Vandaar dus mijn opmerking om de parameters goed vast te leggen. En ongeacht het door jou opgelegde format, maakt het dan niet uit of je “7-9” of “07-09-22”, in beide gevallen krijg je als datum (in je filter) “7-9-2022”. Je moet dus een jaartal invoeren om het juiste jaar te krijgen.
 
Dank je wel voor je opmerking!

Dat ik voor de parameter het format heb neergezet, is dat je weet welk format je moet invoeren, dus ook het jaar, anders krijg je inderdaad de verkeerde selectie.
 
Als je gebruikers zó dom zijn dat ze niet weten hoe een datum er uit ziet, dan heb je een véél groter probleem :).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan