Melding op buroblad van Youtube

Status
Niet open voor verdere reacties.
ik heb systeemherstel gedaan naar 14 december
ik kreeg dit allemaal een paar dagen geleden
even afwachten
 
Je hoeft het probleem niet te herhalen dat is nu bekend. Heb je in jouw YouTube account de instellingen t.a.v. meldingen/notifications nagekeken (zie ook eerder gegeven link). Je moet een Securityscan doen met jouw beveiligingssysteem. Je hoort te weten hoe dat moet, anders ben je in groot gevaar! Heb je wel de laatste Windows Updates?

Ik weet niet of Malwarebytes (freeware?) nog bestaat, dan kun je daar ook een scan mee doen.
 
Welke twee Mozilla vermeldingen zijn het dan? Ik denk dat een browser add-on/extensie jou alvast inlogt bij YouTube.
 
Ja ik heb de Windows securityscan gedaan
negatief
en heb de laatste updates
YT meldingen uitstaan

ik open nu YT niet in Firefox
maar in Opera

tot nu niks
alleen even in begin in Opera of ik notificaties wil
maar dat blijft nu weg
 
Welke twee Mozilla vermeldingen zijn het dan? Ik denk dat een browser add-on/extensie jou alvast inlogt bij YouTube.


deze:
\Mozilla\Firefox Default Browser Agent 308046B0AF4A39CB The Default Browser Agent task checks when the default changes from Firefox to another browser. If the change happens under suspicious circumstances, it will prompt users to change back to Firefox no more than two times. This task is installed automatically by Firefox, and is reinstalled when Firefox updates. To disable this task, update the “default-browser-agent.enabled” preference on the about:config page or the Firefox enterprise policy setting “DisableDefaultBrowserAgent”. (Verified) Mozilla Corporation C:\Program Files\Mozilla Firefox\default-browser-agent.exe Wed Nov 30 09:47:01 2022


en deze:
MozillaMaintenance Mozilla Maintenance Service: The Mozilla Maintenance Service ensures that you have the latest and most secure version of Mozilla Firefox on your computer. Keeping Firefox up to date is very important for your online security, and Mozilla strongly recommends that you keep this service enabled. (Verified) Mozilla Corporation C:\Program Files (x86)\Mozilla Maintenance Service\maintenanceservice.exe Wed Nov 30 09:47:00 2022
 
Dat is wel normaal. Een video bewerker kan een mogelijkheid hebben om een resultaat meteen op YouTube te posten en jou daarvoor om de Google inloggegevens hebben gevraagd. Dat zijn mijn ideeën. De browser Chrome lijkt ook wel op Firefox. Ik volg het verder met belangstelling
 
Staan er dan onder Add-ons en thema's > Extensies beheren in FF geen YouTube items?
 
Ik heb gisteren een Online virrusscanner(ESET) mijn computer laten doorlopen
die verschillende zaken verwijderd heeft
maar de popupjes blijven en de meldig over meldingen toestaan of niet verschijnt ook
maar alleen van Youtube

en naast het regelmatig draaiende wieltje alsof er iets gaande is
zag ik nu ook heel kort
het opdrachtPromp venster verschijnen...
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat ik het gevonden heb.
Ik zag onderaan mijn scherm weer het webadres van Youtube in een popupje
met erachter alsof je een videoadres zag
dat veranderde later..in iets anders alsof iets uit zijn eigen iets deed.
Ik keek bij processen en zag Google Chrome actief, terwijl ik het niet open had,
ik had al eerder gezien dat Chrome geinstaleerd was op 25.12, voorzover ik weet heb ik dat niet gedaan, mss een update ofzo.
Ik heb chrome verwijderd en tot nu nog geen venster meer en popupje.

ik had me ook uitgelogd bij YT in Firefox en Opera
dat hielp ook niet voor die tijd.
 
Misschien heb je dan toch malware op de computer gekregen, die computers 30 seconden naar bepaalde video's laat "kijken" en views, dus geld, genereert:

Een voorbeeld hier onder. (bron https://www.makeuseof.com/) Ze werken met een eigen geëmuleerde browser op de achtergrond, kan iets van Chrome zijn, en het geluid wat ze kan verraden wordt bij deze video's uit gezet. Jij zag dan de ballontips met acties in Windows.

"Tubrosa: Creating Fake Views For Profit
Strictly speaking, Tubrosa isn't a piece of malware you can get from YouTube, but it's interesting nonetheless.

YouTube creators can make a decent living creating videos, if they get enough views – but building a loyal audience is a lot of work. Looking for a shortcut, some intrepid malware creators designed Tubrosa, which your computer can infect your computer if you open a spam email message. Should you do this, your computer will start "watching" YouTube videos without you realizing it. Your PC will become a zombie that watches YouTube videos all day – you won't notice this is happening, because Tubrosa mutes the videos' volume."

De werkwijze is als door mij geadviseerd: alles wat kan opstarten controleren met AutoRuns, een klus van uren de eerste keer en kom je achter de naam van dit programma, dan met Google ook zoeken naar welke bestanden en acties er mee verbonden zijn. Malware scans doen en eventueel terug gaan naar een systeemherstelpunt omdat dit, onder meer, het register terug zet.
 
Ik heb autoruns laten lopen, geen vreemde dingen kunnen vinden.
Ook weer een scan gedaan, ook niks.
Een eerdere scan waar op de C schijf 2 trojaanse dingen zijn verwijderd.
Ik zie de ballonetjes met Youtbe niet meer nu.
dus ik ga er vanuit dat het opgelost is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan