Fan van Grafische kaart blijven op vol draaien

Status
Niet open voor verdere reacties.

doorpletten

Gebruiker
Lid geworden
3 jan 2010
Berichten
198
Hallo,

mijn broer heeft in zijn pc een MSI Geforce GTX1060 6gb videokaart in zn pc,
van de week gingen zn fannetjes herrie maken en liep er 1 vast,
nu nieuwe fannetjes erin maar met het aan zetten vd pc blijven ze op volle 100% draaien terwijl de temp maar 27 a 28 graden is.

start ik de pc in uefi op dan gaan ze eerst hard draaien maar gaan langzaam weer naar normaal niveau.
ga ik daarna weer door naar normaal opstarten dan blijven ze weer 100& draaien,

het lijkt wel of de kaart de fannetjes niet aanstuurt met de temperatuur.

we hebben de nieuwste Nvidia drivers en software erop gezet. hij heeft windows 10 op zn pc.

iemand enige idee wat dit kan zijn?
 
Bij mijn weten heeft ook een kleine fan een drie polig stekkertje wanneer die regelbaar is. Omdat er wel verschil wordt gehoord vermoed ik dat het stekkertje omgekeerd op de pennen zit. Zou dat kunnen? Anders zou een vast zittende turbine de regelaar op de kaart al beschadigd kunnen hebben maar is er sprake van doorbranden dan was eerst de kaart al stuk en vervolgens de fans.
 
Ja die heb ik maar ik kan er weinig mee doen.

kan de fan speed er niet mee aanpassen.
 
Bij mijn weten heeft ook een kleine fan een drie polig stekkertje wanneer die regelbaar is. Omdat er wel verschil wordt gehoord vermoed ik dat het stekkertje omgekeerd op de pennen zit. Zou dat kunnen? Anders zou een vast zittende turbine de regelaar op de kaart al beschadigd kunnen hebben maar is er sprake van doorbranden dan was eerst de kaart al stuk en vervolgens de fans.

ik ga even proberen om de stekker om te draaien maar volgens mij kan dit maar op 1 manier.
het gekke is dat de kaart verder wel werkt, we hebben nog even zitten gamen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan