Harddisk aanschaf, Red of Blue of toch Purple ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

whittey

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 mrt 2005
Berichten
3.663
Beste leden, ik wil graag een grotere HDD voor extra opslag in mijn PC hebben.
De voorkeur gaat uit naar WD, wat zou me (technisch) moeten tegenhouden om een RED(plus) te kopen ?
Blue is bedoeld voor mainstream, RED voor NAS, Purple voor Surveilance ..

Kan een RED/Purple net zoveel in-uitschakelingen verdragen als een Blue ?

Alvast bedankt,
Whittey
 
Een bewuste keus voor uitbreiding met een HDD, in dit geval een 4 TB ..
hoe zou iemand hier dat weten? We weten met zn allen hier heel veel :cool: wellicht ooit es met dezelfde vraag gezeten, vandaar ook mijn vraag .

En stel de vraag bij WD Dat zal ik zeker doen !
 
Hi, de namen zeggen het eigenlijk al; NAS schijven maken gebruik van iets anders werkende software en hardware, ze zijn gebouwd voor continu gebruik.
Surveillance modellen als de WD purple zijn ook geoptimaliseerd voor 1 taak, n.l. video beelden opslaan.
Kijk beter naar de Blue, of gelijkaardige schijven van andere merken. Die zijn speciaal voor "gewoon" pc gebruik gemaakt...
 
Laatst bewerkt:
Kan een RED/Purple net zoveel in-uitschakelingen verdragen als een Blue ?
Ben het met Whittey eens dat een goede technische vergelijking in een schema op de site van WD ontbreekt. Een hele hoop tekst/geklets staat daar. Net of je niets te doen hebt. Er staat nog wel een tool om een keuze te maken.
 
Goeieavond, ik heb via chat contact gehad met WD, volgens de medewerker zou het in mijn geval (geen NASbezitter, maar puur opslag van mijn videocollectie en foto's) niet erg veel uitmaken welke ik zou gebruiken, de Redplus is (tov de Blue) iets gunstiger mbt energieconsumptie, ook zou deze iets stiller zijn ..

De Red(plus) is geoptimaliseerd voor in een NAS omgeving, maar werkt net zo goed als een Blue in de pc als extra opslag.
Op mn vraag betreffende in/uitschakelingen heb ik eigenlijk geen antwoord gekregen .. een schijf welke in een NAS zit word immers ook elke keer opgespind (ingeschakeld) wanneer er om gevraagd word (bedacht ik me later pas)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan