Heb n nieuwe laptop..HP...

Status
Niet open voor verdere reacties.

joanne

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
31 mrt 2001
Berichten
1.300
sinds vorige week heb ik hem..waar moet ik het eerst aan denken??

Ga iig Norton software druit sodemieteren..removen dan..

Normaliter zit ik in Google..maar log ik hierin maar doet het alleen als ik in IE zit.
Heb dus zowel IE als Google..verstandig?? Geen idee.. Google heeft me geadviseerd deze HP/nieuwe te kopen..want ik gebruik nog steeds Win 8.1 wordt niet meerondersteund.
ach ik stel geen hoge eisen..game bv nooit..flauwe kul..vind ik dat.

Zit zelf bij Ziggo..dus gebruik Safe Online..

Waarom deze vragen..omdat ik voorzichtig ben met mij nieuwe aanwinst.. veiligheid etc..cybersecutity...bla bla. bla .enz.

:shocked: :shocked: :shocked:

Heb vorig jaar Computer Totaal gekocht voor hun tips en tricks..om wat wijzer te worden...

Nieuwe HP zit nog steeds ingepakt..wil oude files nog back uppen.
Bedankt alvast voor jullie commentaar..als je er goed in thuis bent...

1 Ding een hekel aan..digitalisering..maar helaas tis niet anders..
 
Laatst bewerkt:
Gefeliciteerd met je nieuwe laptop.
Probeer eens goede en volledige zinnen te formuleren. Wat is de bedoeling van al die puntjes? Stel concrete vragen. Geef bij vragen en problemen voldoende informatie, merk, type, besturingssysteem, SSD, RAM etc.
 
Ah, ook een nieuwe laptop, gefeliciteerd!
Nou ja, wees niet bevreesd, alles werkt uit-de-doos! Maar je hebt gelijk, een nieuwe computer moet je eerst inrichten, naar je eigen hand zetten.
Afhankelijk van je wensen is dat super eenvoudig tot redelijk eenvoudig.

Microsoft werkt tegenwoordig "vanzelf" goed en vooral ook best wel veilig. Dus daar hoef je je niet al te veel zorgen over te maken.

Af fabriek is alles werkbaar, alleen vereist Microsoft tegenwoordig wel dat je een Microsoft account aanmaakt en ook zo veel mogelijk via de Microsoft servers regelt. Of je dat wil uit veiligheidsoverwegingen of privacy moet je zelf bepalen.

Een ander gegeven is dat Microsoft (i.s.m HP in uw geval) ook veel extra (on)gewenste software voorinstalleert; zo staat er vaak al een (probeer) versie van MS Office op, en ook Norton zal wel vertegenwoordigd zijn net als vele andere sponsor programma's van HP . . .
Aan jou de keus of je daar gebruik van wil maken.

Als eerste kan je het beste beginnen met een nieuwe gebruiker aan te maken, bij voorbeeld de (lokale!) gebruikersaccount waar je mee gaat werken. Dan hoef je de MS account niet (vaak) te gebruiken, wat ik persoonlijk een voordeel vind.

Naast het opnieuw downloaden en installeren van veelgebruikte favoriete software - daar ben je immers aan gewend - moet je inderdaad nog je bestaande gegevens overhalen naar de nieuwe HP. En bedenk dat een browser als google gewoon een programma is, je kunt daar in principe zo veel van installeren als je nodig hebt! Ik gebruik graag Firefox maar ook Brave browser, dat werkt allemaal gewoon naast MS Edge, de browser van MS zelf.

Veel meer is er nu niet echt over te vertellen.
Tenzij je gerichte vragen hebt waar we op in kunnen gaan.

Hoop dat je hier iets aan hebt, succes!
 
Laatst bewerkt:
mijn nieuwe HP gekocht via Cool Blue

Nog vele thanks voor je bericht. Heb ik iets aan..wil in het vervolg..gebruik alleen Google Chrome soms IE omdat ik hierin wil inloggen.

:thumb: :thumb: :thumb:
 
Mn nieuwe laptop nog niet klaar.. btw..heb Thunderbird voor mn email from and to..moet kunnnen toch..ben ik gewend soort open source ding.

2. Heb een Cisco router. Mn dochter zei, is ouwerwets doe maar weg dat ding. Mijn zoon zegt. Nee. hehe Heb ik al 20 jaar en doet t nog steeds. Dus wie heeft gelik.

Ach heb contact geahd met Cool Blue. Zo van waar is de handleiding?

Denk erover dat ding gwoon aan te zetten en zie dan waar t schipt strandt. Toch??:shocked::shocked::d
 
Heb je zelf al online bij Coolblue gekeken naar de diverse hulp pagina's die ze bieden:
Hier begint het: https://www.coolblue.nl/advies/laptop-ondersteuning.html

De handleiding van je laptop kun je bij HP in NL vinden:
https://support.hp.com/nl-nl/computer
Identificeer uw computer voor gebruikershandleidingen en specifieke productinformatie

Laat HP uw product zoekenMeer informatie

Of voer uw serienummer, productnummer of productnaam in
Mss was je niet met dit soort zaken bekend?
Je kunt iig dit eerst proberen en anders mail of bel je HP.
 
Handleiding heb ik. Begin maar gewoon. Thx,,:thumb::cool
 
Hoe kan ik font, grootte dus voor mezelf aanpassen bv op scherm? Heb wind 10, 2021. Ik zoek me wild. :rolleyes:Mn dank is groot alvast.
 
De snelle mannier, druk control toets in en scroll met je muis naar boven (of druk op de + toets), nadeel hiervan is dat ook je iconen groter worden op b.v. je bureaublad, voordeel je kunt het allemaal apart doen voor je browsers, bureaublad enz.
Je kunt ook lettertypes kiezen door met rechts op je bureaublad te klikken, te kiezen voor 'aan persoonlijke voorkeur aanpassen' -> daar menu 'letterypen' kiezen en dan vervolges kiezen welke je wilt en eventueel de grootte aanpassen.
 
Heb wind 10, 2021. Ik zoek me wild.

Is helemaal niet nodig. Je begint met eerst eens na te denken over wat je wilt en aan het doen bent. Windows 10 heeft een zeer uitgebreide en gemakkelijke werkwijze onder > Instellingen. Daar staat een zoekvak met Instelling zoeken. Kwestie van juiste zoekwoorden, keywords, sleutelwoorden en je hebt de functie zo gevonden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan