Bios

Status
Niet open voor verdere reacties.

keeze

Gebruiker
Lid geworden
22 jul 2004
Berichten
178
Hoi wie heeft nog een mogelijkheid?
Wil graag in de uefibios komen van mijn acer aspier tc-855 komen. Al van alles geprobeerd maar lukt niet kom er niet uit.
dell escape enz alles geprobeerd.

Iemand een idee?
 
Doorgaans zie je dat bij Start klikken met de Shift toets ingedrukt > Opnieuw opstarten en dan de keuzes volgen in het blauwe scherm wat komt. Problemen oplossen > Geavanceerde opties > Instellingen voor UEFI-firmware.
 
Alfred

Deze optie al (vaker) geprobeerd. Hij start gewoon door.
 
Voor wat het waard is dat ik heb gelezen: Het zijn bij dit merk meestal de toetsen F2 en Del. Hier zou het Del moeten zijn. Tik er meteen herhaaldelijk op bij het aanzetten want het moment dat dit kan is maar kort. Misschien moet je de harde schijf los maken om het opstarten te verhinderen. Je kan eenmaal in de BIOS de modus Quick boot uitschakelen en misschien Show startup screen. Ik hoop dat het dan beter gaat. Lukt het nog niet, controleer dan de 3 Volt knoopcel batterij.
 
Met een aantal keren op de F2 toetsen drukken, moet het lukken. Heb al diverse Acers gehad en het werkte altijd.
 
Hoi
Jullie allemaal super bedankt voor de reacties.

Nadat niets lukte nog even opnieuw begonnen ermee. als eerste was de batterij vervangen (nieuw nog in de verpakking van 2021) Toch een nieuwe gehaald sja vraag niet hoe of was maar het werkte in ieder geval wel.
Ergste was dat je bij ieder probeersel 2 uur moest wachten voor ik weer iets anders kon proberen.

Aangezien de post blijft staan kan ik er misschien nog ooit gebruik van mogen maken.

Super bedankt voor jullie snelle reacties allemaal.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan