Uitbreiding Intern geheugen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sleutel62

Gebruiker
Lid geworden
5 jun 2011
Berichten
57
Hallo,

Ik heb op mijn moederbord twee slots voor een RAM-module. In de eerste slot zit momenteel een module met de volgende specificatie's:

Adata
AM2P32NC8T1-BGRS
8GB 1Rx8 PC4-3200AA-UA3-11
DDR4 3200 CL22 1.2 V

In het tweede slot wil ik een module plaatsen met de volgende specificatie's:

Samsung
C02S000717358AF945
8GB 1Rx8 PC4-2400T-UA2-11

Kan ik deze twee modules allebei op het moederbord inprikken?
 
De geheugens zullen dan werken op de snelheid van de langzaamste. Per saldo zou je er dus vermoedelijk op achteruit gaan, omdat 8 Gb vaak voldoende is, te denken ook aan extra grafische kaart geheugen en snelheidswinst na 8 Gb. in de praktijk haast nooit wordt behaald. Voor Dual Channel modus (tegelijk aanspreken) wat soms automatisch wordt herkend en ook wel eens als instelling opgegeven moet worden, zullen de modules exact de zelfde moeten zijn.
 
Zou er een dual-setje indoen, heb je profijt van de dual-channel van het setje, neem aan dat meer geheugen wil opdat je ermee rendeert?
B.v.
https://www.crucial.com/memory/ddr4/ct2k8g4dfra32a/ct21791747
https://www.crucial.com/articles/about-memory/what-is-dual-channel-memory
Anders is voor de meeste zaken 8GB voldoende.

Is het dan noodzakelijk om twee nieuwe modules aan te schaffen om maximaal gebruik te maken van de dual-channel? Of is de aanschaf van een module met precies dezelfde specs als de Adata module ook mogelijk? Waarschijnlijk wegen de kosten voor het crucial setje niet op tegen de behaalde tijdswinst.
 
Het kan in principe ook een ander model geheugen zijn maar hiervoor moet je de vereisten in de handleiding van de computer of het moederbord nalezen. Er worden altijd enkele pagina's aan de vereisten van het geheugen gewijd.
 
Is het dan noodzakelijk om twee nieuwe modules aan te schaffen om maximaal gebruik te maken van de dual-channel? Of is de aanschaf van een module met precies dezelfde specs als de Adata module ook mogelijk? Waarschijnlijk wegen de kosten voor het crucial setje niet op tegen de behaalde tijdswinst.

Kan alleen met een dual-setje maar als je de kosten te hoog vind?....heeft niet echt met snelheid te maken wat alleen bij renderen een voordeel geeft.

Waarom er 8 GB moet heb ik nog niet gelezen, waarom wil je dat?
 
Kan alleen met een dual-setje maar als je de kosten te hoog vind?....heeft niet echt met snelheid te maken wat alleen bij renderen een voordeel geeft.

Waarom er 8 GB moet heb ik nog niet gelezen, waarom wil je dat?

Ik veronderstelde dat een uitbreiding van het intern geheugen van 8 GB naar 16 Gb een voordeel in snelheid zou opleveren. Waarschijnlijk is 8 GB ruim voldoende voor de applicaties die ik vaak op mijn PC gebruik (Office-PC).
 
Ik veronderstelde dat een uitbreiding van het intern geheugen van 8 GB naar 16 Gb een voordeel in snelheid zou opleveren.
Not, indien er wordt geswapt naar het wisselbestand dan pas heb je er wat aan maar als dat niet gebeurd.....
Gewoon een misvatting dat door meer geheugen een pc sneller wordt.

Renderen is films en foto's bewerken.
 
Fijn dat het gelukt is. Renderen is een beeld samenstellen uit ruwe data. Bijvoorbeeld een lijnenpatroon dat wordt overtrokken met een afbeelding, iets dat vlak is drie dimensionaal doen lijken of beelden aaneen rijgen tot een vloeiend lopende video. Foto of video bewerken alleen heet verwerken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan