Printer HP 5520 kan niet meer scannen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik zie allemaal dingen die ik (min of meer) al heb gedaan.
Ik denk dat ik helaas maar naar de lokale computerboer moet gaan.
 
Dat heb je dan heel snel getest.... ;)
Jammer. succes bij die boer, maar heb je niet een of andere handigert in de buurt die je op je PC vertrouwt?
 
Dat heb je dan heel snel getest....

Het klinkt mij vaak te gecompliceerd en ben bang meer 'kapot' te maken dan mij lief is.
 
Dat heb ik ook gedaan en niet gelukt. Ik heb er meerdere deskundigen bij gehad en ook een IT'er en niet gelukt. Azerty in Raalte lukte het ook niet, al zeiden ze dat de scanner werkte, echter thuis aangesloten werkt die niet. De PC en de printer waren bij Azerty! Toen weer naar een lokale computerboer en die zei, ja het zou één keer kunnen lukken maar geen beginnen aan. Al met al zo'n honderd euro gekost, die deskundigen. HP is waardeloos en een nieuwe printer gekocht > Epson.

O, ja en ze begonnen allemaal met de gedachte dat lukt mij/ons wel, maar ik wist na de zoveelste poging/keer wel beter.

Ik denk dat mede een oorzaak ligt in de Windows Updates, die kan van dag tot dag zo zaken van de printer kan wijzigen en dan werkt er weer iets niet. Maar goed, HP kan met z'n tools ook helemaal niets maar dan ook werkelijk niets oplossen!
 
Laatst bewerkt:
Mijn Epson Perfection 2580 photo scanner uit 2004... wordt officieel nog steeds gesupport...en werkt ook nog steeds prima.
Bizar dat HP dat niet kan of wil....of MS zit met de Windows updates dwars? Dat laatste: Mail HP eens of er op na zoiets een update komt of zijn ze van MS afhankelijk?
 
Laatst bewerkt:
Versturen van een simpele email is niet mogelijk.
Kom niet verder dan een Virtuele Assistent, die mij uiteindelijk ook niet verder helpt.
Contact kan alleen met Messenger (Facebook) en daar voel ik helemaal niets voor.
Ben weer terug bij af: kan nog steeds niet scannen.
 
Dit is om het apparaat te resetten, volgens HP:
Koppel het netsnoer los van de achterkant van de printer zonder de printer uit te zetten.
Haal de stekker uit het stopcontact.
Wacht minstens 15 seconden.
Steek de stekker weer in het stopcontact.
Sluit het netsnoer weer aan op de printer.
Schakel de printer in.

Als u niet weet hoe terug te gaan naar een systeemherstelpunt dan zeker even studeren er op. Daarmee is het haast uitgesloten dat het niet scannen komt door een configuratiefout.

Met de zoekopdracht "hoe" "systeemherstel" kom ik bijvoorbeeld bij deze duidelijke uitleg: https://www.seniorweb.nl/artikel/problemen-oplossen-met-systeemherstel-windows-10

IrfanView zo:
https://www.seniorweb.nl/artikel/irfanview-gebruiken-voor-fotobewerking
 
Aan- en uitzetten levert geen resultaat op.
Systeemherstelpunt: omdat het al maanden geleden is dat ik een laatste scan heb gemaakt, geen idee hoever ik zou moeten teruggaan
Irfanview: zelfde probleem = geen contact tussen PC en scanner
 
Aan- en uitzetten levert geen resultaat op.
Dat staat er ook helemaal niet. Alle kabels verwijderen is heel wat anders.

Maar goed. Probeer eens GodMode aan te maken.
* Hoe krijg je snel een overzicht van de taken, tools en instellingen?
Maak een snelkoppeling > Alle taken > GodMode (via Shell)
Zet onder Doel: van de snelkoppeling >
C:\Windows\explorer.exe shell:::{ED7BA470-8E54-465E-825C-99712043E01C}
of maak een nieuwe map aan en geef die de naam:
GodMode.{ED7BA470-8E54-465E-825C-99712043E01C}

Open de taken en ga naar: > Scanners en apparaten weergeven > Apparaten en printers weergeven > Selecteer de printer en kies verwijderen. Opnieuw opstarten.
Ale kabels van printer verwijderen en probeer deze dan weer toe te voegen met de Instelling > Een apparaat toevoegen.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan