Nieuwe NAS oude schijven

Status
Niet open voor verdere reacties.

Johgs

Gebruiker
Lid geworden
19 mei 2011
Berichten
337
Ik wil mijn inmiddels aardig bejaarde Iomega Storcenter 2xi-200 NAS vervangen door een nieuwe NAS. Nu zijn de schijven van de Storcenter nog prima, beide al eens vervangen. De schijven staan in mirror configuratie.
Ongetwijfeld zal beide schijven overzetten niet werken, of in ieder geval data verlies geven.
Ik het mogelijk eerst 1 schijf over te zetten, deze of nieuw formatteren in de nieuwe NAS, de data over te zetten van de oude naar de nieuwe en tot slot de nieuwe NAS weer in mirror configuratie te zetten.
In theorie zou het moeten kunnen, iemand ervaring mee?
 
dat zal niet gaan lukken.
of je moet eenzelfde iomega op de kop kunnen tikken met dezelfde software-versie.
Wat je ook wilt doen met de schijven een nieuwe backup is noodzakelijk.
 
Omdat de Iomaga in Mirror staat (raid 1 als ik me niet vergis) is de data ook uitleesbaar met nog maar 1 schijf, de andere wil ik schoonmaken en inzetten in de nieuwe en de data daar via netwerk naar verplaatsen en daarna de tweede schijf schoongemaakt aan toevoegen en daar weer een nieuwe raid 1 van maken. Dat Iomega zijn eigen schijfindeling gebruikt die niet zal passen met bijv. Synology is inderdaad te verwachten. Of de schijven moeten dermate diepgaand zijn geïnitialaseerd dat de schijven niet meer "maagdelijk" zijn te krijgen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan