DVD recorder Panasonic en opnemen dv input signaal lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

liem007

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 apr 2014
Berichten
3
Ik heb een Panasonic dvd recorder DMR -EH53.

Ik heb in digitale camera (Sony .micro Mv | DCR-IP7 camera)

Ik sluit deze aan op de DV ingang van de panasonic recorder

Ik wil nu een DV auto opnane starten, maar krijg dan de melding TV systeem van inputsignaal verschilt van instelling in setup.

Iemand een idee wat waar aangepast moet worden, zodat de opname wel start en opgenomen wordt?
 
Je wilt DV video van camera naar recorder overzetten? Dan moet je weten met welk TV systeem de DV beelden zijn gemaakt.
Als dat in Europa is gedaan, is dat waarschijnlijk PAL. (wanneer de camera Amerikaans is, is het NTSC).
Er was geloof ik ook nog een LP stand, voor 'longplay'. Maar kun je op je recorder niet 'auto' selecteren, zodat ie het zelf goed zet?
 
???
PAL en NTSC zijn beide analoge TV uitzendsystemen, via die ingang (meestal de antenne ingang of de ook analoge uitgang voor een analoge weergave apparaat) kun je nooit DV (digitaal) opnemen.
Lijkt me hier niet van belang.

Er zijn imho minimaal een paar zaken belangrijk, een deel ervan moet je checken via de handleiding van je Sony en van je Panasonic.
  1. De juiste kabel, houdt de adviezen aan beiden, soms zijn helaas slechte kabel en dat kan tot verkeerde conclusies/foutmeldingen leiden,
  2. Kies voor op de Panasonic voor de digitale ingang om er vanaf op te nemen
  3. EH types van Panasonic zijn DVD en HD opnames mogelijk, dus zorg dat ie correct staat, soms is er wat mee zie quote, vaak is het dan bij meerdere types.
  4. Mss hebben nog meer ervaren (digitale) video experts nog aanvullende tips?

https://www.gebruikershandleiding.com/Panasonic-DMR-EH57/235212/antwoord.html
Dat is een bekend issue. Overigens is Ext-L alleen maar een optie automatisch op te nemen vanaf een bron, dus geen storingsmelding o.i.d. Echter nemen de Panasonic recorders dat nogal eens erg serieus en blijven ze dat doen. Normaal gesproken zou deze moeten overschakelen naar b.v. DVD of HDD als je een van deze toetsen een tijdje indrukt. Dat werkt echter niet altijd. Ook kan het baten de Ext-L toets wederom in te drukken.

Lukt bovenstaande niet, haal dan voor langere tijd de spanning geheel van de recorder (een tot een paar uur) en kijk of de recorder daarna van Ext-L af is. Soms moet je dit een paar keer herhalen, maar kan de spanning er iets korter af (ca 20-25 minuten).

In bepaalde gevallen zul je de recorder zijn gang moeten laten gaan tot deze vanzelf stopt met opnemen. Daarna kun je dan de HDD formatteren (alle opnamen gaan hierbij dan wel verloren) en dien je vaak de recorder terug te stellen naar de fabriekstand en geheel opnieuw te installeren. Om dit euvel in de toekomst te voorkomen, kun je de recorder een software update laten geven. Deze vertoont n.l. bij het selecteren van de DV ingang een soortgelijk euvel: dan wil de recorder vaak niet meer van DV (Digitale Video) af.
 
Laatst bewerkt:
Pal en NTSC zijn degelijk verschillende opnamemodi !

Systeem Aantal lijnen Factoren van het aantal lijnen Rasters per seconde Beelden per seconde
Europees(PAL) 625 5 × 5 × 5 × 5 50 25
Amerikaans NTSC 525 3 × 5 × 5 × 7 59,94 29,97

@TS Je zult dus eerst moeten zien in welke opnamemodus de Sony Handycam staat (dat is ook het signaal wat deze uitstuurt), pas vervolgens daarop de HDD-Recorder aan en je kunt beginnen met overzetten !

EDIT: Kijk in beide gebruiksaanwijzingen waar mee word opgenomen (de Handycam) en kijk vervolgens in de recordermanual waar je de instellingen kunt veranderen.
Is het een éénmalige overzetting, dan kun je evt ook bij een servicedesk van een fotograaf ook vragen of ze deze overzetten naar bijv. een USBstick,
een voorbeeldsite is '' Filmoverzetten.nl''
 
Laatst bewerkt:
Beste allemaal,

Dank voor jullie suggesties
Ik ga binnenkort kijken wat werkt
Het ontbreekt me op dit moment even aan tijd . Ik kom er nog op terug.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan