paswoord Apple id

Status
Niet open voor verdere reacties.

Audass

Gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2014
Berichten
382
Goedenamiddag

beste wensen voor een voorspoedig 2023

Wie kent er een eenvoudige methode om het paswoord te vinden van Apple id op een iMac? Graag goed uitleggen aub

Mvg

Audass
 
En hoe weten we of dit niet voor louche zaakjes bedoeld is? Anders reset je het wachtwoord gewoon.
 
paswoord van Apple id vinden

Ik heb alles geprobeerd wat ik via Apple support kon vinden ? Gaan jullie mij helpen ? U hebt niet met een crimineel te doen !
 
Laatst bewerkt:
Zal best, maar een wachtwoord ga je echt niet vinden, tenzij iemand het ergens opgeschreven heeft.
 
Open Safari
Boven in de linkerbovenhoek, klik op safari en in instellingen < wachtwoorden.( gebruik Toch iD als je dit heb) of log in met wachtwoord.
zoel Apple.
Dan in Appleeid.apple.com, houd de muispijl op de zwarte bolletjes zo kan je het wachtwoord lezen.
 
audass heb je nog meer apple apparaten bijvoorbeeld een ipad en of iphone in jouw bezit.
Zo ja deze hebben dan allemaal hetzelfde wachtwoord als jou imac.
 
paswoord Apple id vinden

Goedemorgen puppie

behalve een iMac heb ik een iPhone en een Macbook , die hebben allemaal hetzelfde wachtwoord als mij iMac

In afwachting van een eenvoudige methode om het Apple id paswoord te vinden eindig ik

met dank en vriendelijke groeten

Audass
 
Ik heb alles geprobeerd wat ik via Apple support kon vinden ? Gaan jullie mij helpen ?
Het zou dan wel handig zijn om een lijstje te hebben van wat je geprobeerd hebben, anders zitten wij dubbelwerk te doen.
De 1e die ik tegen kom:
https://support.apple.com/nl-nl/HT202860
O.a een nieuw wachtwoord voor je Apple-ID opvragen en dan weer inloggen.

En op YouTube heb je uiteraard veel filmpjes, bekijk ze eerst rustig en pak dan degene waar je je comfortabel bij voelt.
https://www.youtube.com/results?search_query=iMac++iPhone++Macbook+recover+password
 
Laatst bewerkt:
ja maar ik heb een paswoord ingesteld , nam geen nota en al wat ik probeer wordt afgewezen en ik kan het niet vinden. Ik wil niet een nieuw installeren want ik geraak uitgeput qua paswoorden

Mvg

Audass
 
Laatst bewerkt:
Er bestaan Password Generators en wachtwoord kluizen als bijvoorbeeld Keypass.
Dan raak je echt nooit uitgeput wat wachtwoorden betreft.
 
goedemorgen edmoor

maar als ik er een heb waarom een nieuw ? Er moet toch een methode bestaan om die te vinden.

Mvg

Audass
 
Wachtwoorden worden nergens zonder versleuteling opgeslagen, dat is het hele idee achter een wachtwoord.
Daarom noem ik het gebruik van een wachtwoord kluis als Keypass.
Enige dicipline is dan wel vereist.
Dan kan je een nieuw aangemaakt wachtwoord direct in de kluis opslaan.
Het enige wachtwoord dat je dan moet onthouden is het wachtwoord van de kluis.
 
maar als ik er een heb waarom een nieuw ? Er moet toch een methode bestaan om die te vinden.
Je vroeg om hulp en Apple biedt die:
https://support.apple.com/nl-nl/HT202860
Omarm die hulp en je probleem is opgelost.
Apple begrijpt dat je een probleem hebt, als er een simpelere manier was dan had die er vast in hun rijtje bij gestaan.
Je moet het hier mee doen.

Ben het met Edmoor eens dat het aanmaken van een nieuw wachtwoord geen probleem mag zijn.
 
Laatst bewerkt:
Goedemorgen route99

de link die je opgeeft behandelt enkel het wachtwoord om in te loggen op de iMac ; niet het vinden van het paswoord van apple id SORRY IK BEN MIS !!

Mvg
Audass
 
Laatst bewerkt:
Kan gebeuren, optie 2 wellicht? Herstellen, want "vinden" ... vergeet het.

[FONT=&amp]Optie 2: 'Opnieuw instellen met je Apple ID'[/FONT][FONT=&amp]
  1. Als u de optie ziet voor wachtwoordherstel met uw Apple ID, klikt u erop.
    • Als de Mac opnieuw opstart, volgt u de bovenstaande stappen voor Optie 1.
    • Als uw Mac niet opnieuw wordt opgestart, maar meteen vraagt om uw Apple ID, voert u de betreffende gegevens in en klikt u op 'Stel wachtwoord opnieuw in'.
  2. Als u wordt gevraagd een nieuwe sleutelhanger te maken voor het opslaan van de wachtwoorden van de gebruiker, klikt u op 'OK’ om uw Mac te herstarten.
  3. Als u wordt gevraagd een beheerdersaccount te selecteren waarvan u het wachtwoord kent, klikt u op 'Alle wachtwoorden vergeten?'.
  4. Als u een venster 'Wachtwoordherstel’ ziet met de optie 'Deactiveer Mac', klikt u op 'Deactiveer Mac’ en vervolgens op 'Deactiveer’ om te bevestigen. Dit is tijdelijk van kracht.
  5. Voer de nieuwe wachtwoordgegevens in en klik op 'Volgende'.
    Als in dit venster meerdere gebruikersaccounts worden vermeld, klikt u op de knop 'Stel wachtwoord in' naast elke accountnaam en voert u vervolgens voor elke account de nieuwe wachtwoordgegevens in.
  6. Wanneer het wachtwoord opnieuw is ingesteld, klikt u op 'Herstart'.
[/FONT]
 
Laatst bewerkt:
En het ww staat ook niet in de wachtwoorden kluis van apple, sleutelkluis onder de instellingen .
 
Wanneer je de Mac vanaf de normale opstartschijf opstart, zie je het normale inlogvenster waarin in je het wachtwoord van je gebruikersaccount moet invoeren.

Firmware wachtwoord vergeten?
Als je het ingestelde wachtwoord niet meer weet, maak dan een afspraak bij een Apple Store of erkende Apple-serviceprovider.
Op vertoon van een aankoopbewijs (origineel ontvangstbewijs of factuur) kan het wachtwoord worden worden verwijderd.
Het beste neem je eerst contact op via Apple Support.

-Het wachtwoord van je Apple ID of iCloud.
Kan je terugvinden in de Sleutelhanger door in te loggen met je gebruikersaccount
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan