Document wordt niet in de juiste doelmap geplaatst

Status
Niet open voor verdere reacties.

JKlerks

Gebruiker
Lid geworden
15 aug 2017
Berichten
54
Goedemiddag allemaal en alle goeds voor 2023!

Ik ben een bestand aan het creëren, waarmee een administratie snel en eenvoudig zaken kan vastleggen. De betreffende macro deed de eerste keer perfect wat ik wilde, maar slaat alle vervolgbestanden op in de eerste doelmap die is aangemaakt. Ziet iemand waar het fout gaat?

Code:
Sub AA_A_AANMAAK_NIEUWE_MEDEWERKER()
If Sheets("JAAROVERZICHT").Range("AA5").Value = 3 Then
ZZ_Y_ALLES_ZICHTBAAR
AA_B_CONTROLE_EN_AANMAAK_DOELMAP
AA_C_OPSLAAN_EXCELBESTAND_ONDER_NAAM
Else
MsgBox ("Niet alle benodigde gegevens zijn ingevoerd. Graag aanvullen en opnieuw proberen")
End If
End Sub

Sub AA_B_CONTROLE_EN_AANMAAK_DOELMAP()

    Dim DoelMap As String
    DoelMap = "G:\FA\Urenregistratie\2023\" & Sheets("JAAROVERZICHT").Range("AA1").Value
    
    With CreateObject("Scripting.Filesystemobject")
        If Not .FolderExists(DoelMap) Then
            .CreateFolder (DoelMap)
        End If
    End With

End Sub

Sub AA_C_OPSLAAN_EXCELBESTAND_ONDER_NAAM()
Dim DoelMap As String
DoelMap = "G:\FA\Urenregistratie\2023\" & Sheets("JAAROVERZICHT").Range("AA1").Value
ActiveWorkbook.SaveAs Filename:=Sheets("JAAROVERZICHT").Range("AA3").Value, FileFormat:=xlOpenXMLWorkbookMacroEnabled, CreateBackup:=False
End Sub

NB heb het ook zonder de tweede
Code:
 Dim DoelMap As String
geprobeerd, maar dat werkte ook niet.

Voor de volledigheid: hij maakt dus wel de nieuwe doelmap goed aan obv de waarde in cal AA1. In AA3 staat de bestandsnaam en AA5 is een controle of alle benodigde gegevens zijn ingegeven

Mijn dank is enorm
 
Laatst bewerkt:
Hou het simpel:

Code:
Sub M_snb()
    If Sheets("JAAROVERZICHT").Range("AA5").Value = 3 Then
        c00 = "G:\FA\Urenregistratie\2023\" & Sheets("JAAROVERZICHT").Range("AA1")
        If Dir(c00, 16) = "" Then MkDir c00
        ActiveWorkbook.SaveAs Sheets("JAAROVERZICHT").Range("AA3"), 50
    End If
End Sub

Wij kunnen niet zien welke waarden in de cellen aa5, aa1 en aa3 staan.
Die kunnen zomaar roet in het eten gooien.

NB. Het is zelden een goed idee aparte werkbladen, bestanden, folders voor gelijkaardige gegevens (personeelsleden) te maken. Dat is papierdenken (ordners, dossiermappen,...)
 
Laatst bewerkt:
Dank voor jouw snelle reactie snb

Jouw oplossing doet precies wat ik wil, maar er gaat precies hetzelfde fout als bij mijn macro.

Celinhouden AA1 en AA3 zijn variabel en opgebouwd uit 3 componenten. Die namen komen ook goed terug in de bestandspaden en namen. Het enige probleem is dat het niet in de juiste map wordt geplaatst.

NB Ik houd het inderdaad graag simpel, maar weet wat er dan ook veel fout kan gaan en het lastig over te dragen wordt aan iemand anders. Vandaar de omslachtige manier

En op jouw aanvulling, helemaal eens. Ik zou het zelfs liever niet in excel doen, maar dat is nu de makkelijkste oplossing
 
Laatst bewerkt:
opgebouwd uit 3 componenten
is nietszeggende 'informatie'

niet in de juiste map

Wat is dan wél de juiste directory ?

Dat splitsen in werkblad, bestand, directory staat los van Excel.
Je kunt hiervoor Excel prima gebruiken zonder deze complicaties.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan