Control A werkt niet meer. Toetsenbord is okay

Status
Niet open voor verdere reacties.

HarZut

Gebruiker
Lid geworden
13 jan 2014
Berichten
29
Hallo,

Sinds vorige week werkt mijn Control A niet meer. Het toetsenbord is okay.
Voor de zekerheid heb ik er een ander toetsenbord aan gehangen.
Control A werkt niet in mail, Word, Excel of andere programma's.
Beide control toetsen weigeren dienst.
Als het niet aan het toetsenbord ligt waar moet ik dan de oplossing vinden?

Harry.
 
Eerste vraag is dan natuurlijk: heb je wat veranderd aan je systeem? En kun je aangeven op welk moment het niet meer werkte? Het maakt bijvoorbeeld verschil of je het probleem vanaf het begin van aanzetten hebt, of dat het gedurende dag is begonnen.
 
Voer een Windows Update uit. Problemen oplossen uitgevoerd? Onder > Bijwerken en beveiliging.
 
Laatst bewerkt:
Problemen oplossen uitgevoerd? Onder > Bijwerken en beveiliging.
 
Problemen oplossen uitgevoerd? Onder > Bijwerken en beveiliging.

Systeembestanden repareren
Beschadigde en ontbrekende Windows systeembestanden kunnen problemen veroorzaken.
Typ cmd in zoekvak > rechts > Als administrator uitvoeren > Typ sfc /scannow achter de prompt. Wacht geduldig tot dit proces is voltooid.

Als SFC erin is geslaagd de systeembestanden te herstellen, start u uw pc opnieuw op.
 
Het werkt meteen bij het inschakelen van de pc niet.
Dus de eerste keer dat je de PC kreeg had je direct dit probleem? Zo komt dit antwoord binnen.
Dan moet je terug gaan naar de winkel of vorige eigenaar, want je weet blijkbaar niet hoe het voor die tijd was. Immers, je zet hem aan en toen was dat probleem er, er was blijkbaar bij jou geen voorgeschiedenis?
Lees #2 van Octafish er nog nu nog maar eens een keer op terug, wellicht herken je nu meer van zijn antwoord?
 
Hier een aantal tips:
De toetsenbord driver opnieuw installeren, zie onder 3, hier:
https://appuals.com/how-to-fix-left-ctrl-key-not-working-on-windows/

En hier nog 2 mogelijke oplossingen die ik tegen kwam:
[FONT=&amp]
I had the same problem and tried everyone's potential solutions and none of them worked. Luckily, I randomly stumbled upon my own solution.
If you're using windows 7 or 10, click on the bottom right corner of your screen where the notifications are. Either turn on or off "Tablet Mode" (even if your computer isn't a tablet). Some how that solved it for me. My ctrl buttons worked again.


En een ander schreef:

[/FONT]
[FONT=&amp]Control Panel
keyboard
hardware
choose the "Standard" option.
Do not know why, but it did word with my wireless 3000 v.2. Now I can use ctrl key.








[/FONT]
 
Er hoeft niets defect te zijn, er hoeft geen probleem te zijn. Als op Windows niveau de toetscombinatie wordt overgenomen door een ander programma dan werkt alles zoals het hoort. De vraag is dan: welk programma doet dit?

Als voorbeeld, ik heb een uitgebreid screenshot programma die in elk programma een screenshot kan maken met een bepaalde toetscombinatie. Ik kan zelf de toetscombinatie opgeven die ik hiervoor wil gebruiken. Stel dat ik Ctrl-A als toetscombinatie geef, afijn je snapt wat ik bedoel.

Welk programma heb je geïnstalleerd die mogelijk toetscombinatie Ctrl-A overneemt?
 
Ook hier is het weer > Oplossen is een kwestie van uitsluiten. Helpers moeten wel weten wat je van de aangedragen zaken hebt uitgevoerd. Wat Bron zegt klopt. Dan zou je onder > items die > Opstarten (taakbeheer) even wat kunnen uitschakelen.
 
Beste mensen,

Ik heb al jullie suggesties uitgeprobeerd.
Bij systeembestanden repareren vond het systeem wel ontbrekende bestanden maar dit heeft niet geleidt tot de oplossing.
In 2 andere aangedragen suggesties leek het te werken maar na een tijdje werkte het niet meer.

Wel zie ik dat naast de standaard ps/2 toetsenbord ook HID-toetsenbord staat in apparaatbeheer. Is er dat niet 1 teveel?
 
Beste mensen,

Ik heb al jullie suggesties geprobeerd. Helaas heeft het nog steeds niet geleid tot de oplossing. Heeft iemand de gouden tip?
 
Jammer. Tis wel wat werk maar mss zit ie toch hier tussen?
https://www.google.com/search?q=repair+"ctrl+%2B+A"+keyboard+how+to
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan