Wel internet, pagina’s laden niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

JanBG

Verenigingslid
Lid geworden
30 aug 2017
Berichten
942
Hallo,

Ik heb via WiFi wel internetverbinding, maar geen enkele website wordt geladen. Krijg de mededeling “wachttijd voor de verbinding is verstreken”.

Op mijn smartphone en IPad werkt het allemaal als een zonnetje, dus het moet iets in de instellingen op mijn pc zijn. Volgens de probleemoplosser zou het moeten werken.

Ook mijn e-mail meldt dat er geen verbinding gemaakt kan worden met de server.

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

Ik heb een Asus laptop

Of is het gewoon een gevalletje van nieuwe PC aanschaffen?
 
Laatst bewerkt:
Hoe is het bereik van je Wifi p je PC?
 
Het in natuurlijk niet ondenkbaar, maar de hardware wil ook wel es kapot gaan ..
Net wat Aar vraagt, hoe is het bereik/ontvangst van je wifi ? Leg er voor vergelijking jouw Ipad naast ..
 
Wat nieuwere laptop 802.11ac op wat ouder modem 802.11n ?
 
Hoi,

Op mijn IPad en mijn IPhone is het WiFi teken helemaal ‘gevuld’ zal ik maar zeggen. Op mijn PC is een stipje van de “WiFi waaier” zichtbaar.
 
Welke tekst zie je in het ballonnetje als je de muis boven het wifi icoontje laat zweven?

Op mijn PC is een stipje van de “WiFi waaier” zichtbaar.
Is dat stipje een klein kruisje?

Edit: bedoel je een wereldbolletje met een stip erin?
Dit betekent dat er wel signaal is maar dat je connectie instellingen niet goed zijn.
Opnieuw connectie maken met goede wachtwoord (of via WPS drukknop)
 
Laatst bewerkt:
Nee, het is niet een wereldbolletje met een stip, maar gewoon het WiFi teken, met een puntje

@Bron,
Gloednieuw modem, wat oudere PC

@Bron 2:

Tekst: kpn5b1596 2
Internettoegang
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Gloednieuw modem, wat oudere PC
en
Tekst: kpn5b1596 2 . Internettoegang
Ziet er OK uit.

Via menu naar Instellingen > Netwerk en Internet > Wi-Fi : staat Wifi aan?

Zit er een klein (hardware) wifi aan/uit schakelaartje op je laptop?

Edit 1: mogelijk staat modem op "802.11ac only". Inloggen in modem en even nakijken.

Edit 2: via menu naar Uitvoeren.
Typ: ipconfig /flushdns
Laptop opnieuw opstarten
 
Laatst bewerkt:
@LangePier,
Asus model F540U.
Windows

@Bron
Geen idee hoe ik op mijn modem moet inloggen
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Voor zover ik het verhaal begrijp is er wel een verbinding maar geen (of te trage) data stroom
-Hoe lang is dat al zo?
-Is er wat veranderd aan de opstelling (is de laptop verder weg van het modem gaan staan, is er een elektrisch apparaat dicht bij het modem of laptop geplaatst)
-Wat doet de verbinding als je de laptop zo dicht mogelijk bij het modem staat?
-Doe je de klep van de laptop regelmatig open en dicht?
Als je alle instellingen nagekeken hebt bestaat er namelijk ook nog de mogelijkheid dat (één van) de antenne'kabels' gebroken is die door het scharnier van de klep lopen.
 
Hoi,

Dit is sinds eergisteren. Ook als ik met de laptop min of meer in de meterkast sta (waar het modem zich bevind): wel verbinding met WiFi en internettoegang, maar geen enkele website wordt geladen.
En als ik probeer in te loggen op het modem, krijg ik de mededeling dat het een onveilige verbinding is.
 
En als ik probeer in te loggen op het modem, krijg ik de mededeling dat het een onveilige verbinding is.
Als het adres begint met http://192.168....... of met http://10....... dan kan je gewoon verder gaan.

Open Windows menu en typ : cmd
Typ in het Opdrachtprompt venster : ping 8.8.8.8
Krijg je dan "Reply from 8.8.8.8"
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@Bron,

Als ik dat doe krijg ik: request timed out
 
ping 8.8.8.8
Als ik dat doe krijg ik: request timed out
Omdat ping geen gebruik maakt van de protocollen op hogere layers (in het OSI model) kan je met ping testen of de verbinding er werkelijk is. Ook al geeft jouw laptop aan dat er verbinding is, ping geeft aan dat er geen verbinding is (time out). Mogelijk toch een verkeerd wachtwoord? Of hardware defect? Of onjuiste driver?

ping.jpg
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Wachtwoord is goed en ik op dit modem en met deze PC wel verbinding heb gehad op dit modem, ligt het dus waarschijnlijk toch aan de PC
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Heb mijn PC via "hersteld" opnieuw ingesteld. Alles werkt weer, maar ja, moet wel ongeveer al mijn instelling weer opnieuw instellen. Maar liever dat, dat geen werkende internet verbinding. :d
 
moet wel ongeveer al mijn instelling weer opnieuw instellen :eek: Maar liever dat, dan geen werkende internet verbinding :D
:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan