• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

waarde van een cel in een ander boek plaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

sirpatje

Gebruiker
Lid geworden
21 jul 2020
Berichten
60
Beste,

Ik heb 17 excel werkboeken voor werknemers (apart te bekijken) met daarop oa hun woonwerkverkeer, dienstopdrachten en bevuilende werken. Ik zou graag een samenvatting krijgen van bepaalde zaken in een nieuw werkboek.
Kan je in excel een cel uit een werkboek in een ander werkboek zetten die automatisch aanpast bij wijzigingen?

Mvg
 
Als dat andere werkboek beschikbaar is om te openen, ja.
Plaats een voorbeeld van het document waarin de wijziging wordt gedaan en een voorbeeld van zo'n automatisch aan te passen document.
 
Edmoor to the rescue

Ik heb 4 excel werkboeken opgeladen Van Maele Van Borm en Immesoete (deze noemen we de personen) de laatste is de samenvatting.
De diensten van de personen in het tabblad 2023 vermelden hetgeen ze gepresteerd hebben.
de data die staat bij bv van maele in de kolom e42 naar e71 zijnde de dienstopdrachten moeten komen in de samenvatting in het tabblad dienstopdrachten in de rij b15 tot af15.
Hetzelfde geld voor de andere personen voor zowel woonwerk en bevuilende werken. In de andere tabbladen in het werkboek samenvatting.

Mvg
 

Bijlagen

  • Van Maele.xlsx
    64,1 KB · Weergaven: 11
  • Van Borm.xlsx
    63,3 KB · Weergaven: 6
  • Immesoete.xlsx
    64,9 KB · Weergaven: 4
  • Samenvatting bewaking 2023.xlsm
    76,7 KB · Weergaven: 14
Deze staan op een sharepoint server en er zijn slechts 3 personen die aan de "personen kunnen" en 2 die aan de samenvatting kunnen.
 
Als ik zo'n vraag zie langs komen denk ik altijd waarom doe je het niet omgekeerd.
Vul 1 file met alle gegevens van alle personen in en filter daarna 1 persoon eruit.
Daar worden de formules een stuk eenvoudiger door.

Wil je het toch op jouw manier doen zorg er dan ieder geval voor dat de layout van alle bestanden (personen en samenvatting) gelijk zijn.
In excel kan veel maar om het een beetje werkzaam te houden zorg er dan voor dat gelijke gegevens in gelijke kolommen/rijen staan.
 
Popipipo

Kan je een voorbeeldje geven, ik kan enkel de samenvatting aanpassen van Lay-out.

mvg
 
Hier een versimpeld voorbeeldje
In tabblad 1 vul je alle diensten van iedereen in
In tabblad 2 kun je via een draaitabel een rapportage doen per persoon en of maand
 

Bijlagen

  • versimpeld voorbeeld.xlsm
    17,7 KB · Weergaven: 15
Hoi Popipipo,
Wegens verlof op het werk en mijn verhuis een tijdje niet gekeken waarvoor mijn verontschuldigingen. Ik heb het versimpeld voorbeeld eens bekeken. Is leuk maar iedereen, en dat zijn 17 mensen, heeft een individueel boek die enkel zij kunnen inkijken. Ik alleen kan dit individueel boek aanpassen (die op naam). Van daaruit moet ik dus een soort samenvatting kunnen maken. Nu als dat niet automatisch lukt in Excel doe ik het wel handmatig. Ik vroeg mij gewoon af als de waarde van een cel in verschillende boeken die op dezelfde server staan naar een andere cel in een ander boek automatisch kan overgezet worden en hoe?

Patrick
 
Beschouw Excel niet als een kaartenbak of een dossierkast.

Zet alle gegevens van alle medewerkers van alle jaren in 1 werkblad.
Zorg dat er een kolom met datum is en 1 kolom voor de naam van de medewerker.

Maak van die gegevens een dynamische tabel.(listobject)
Gebruik autofilter om overzichten per week/maand/jaar/medewerker te maken.

Benut draaitabellen en slicers als analysegereedschap.

Hoe eenvoudiger de struktuur van de gegevens, hoe minder formules/code je nodig hebt.
Vermijd redundantie van gegevens : dezelfde gegevens op verschillende plaatsen.
Splitsen van data maakt meer kapot dan je lief is.
 
Laatst bewerkt:
dit is ook een leuke.onthoud wel uw login en code
 

Bijlagen

  • versimpeld voorbeeld (2).xlsm
    40,2 KB · Weergaven: 9
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan