Keyboard

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lolligegrapjas

Gebruiker
Lid geworden
30 jun 2021
Berichten
10
Goeiedag,

mijn vriend van me is binnenkort jarig. Ik had het idee om hem een keyboard te geven. Hij heeft een orgel met Sweelinq software erop staan en heeft maar 2 klavieren.

Graag zou ik hem een niet al te duur midi keyboard geven.

Wat raden jullie aan, als het om orgel gaat?
 
Die vraag is niet te beantwoorden zonder het budget te weten :). Maar je zou sowieso naar Roland kunnen kijken, die maken prima keyboards. Overigens ken ik niet veel toetsenisten die meer dan twee klavieren tegelijk kunnen bespelen. Maar met een puntige hiel er bij kun je vast een mooie lijn spelen :d.
 
Dank!
Ik was inderdaad vergeten het budget te vermelden, 100 euro, max 10euro erboven of zoiets.
 
Overigens ken ik niet veel toetsenisten die meer dan twee klavieren tegelijk kunnen bespelen. Maar met een puntige hiel er bij kun je vast een mooie lijn spelen :d.

Ahummes, ikke:p:p:p:p:d:d:d:d
 
Wil je een echte keyboard, of een midi keyboard.
Merken keyboards heeft octafish al genoemd, als midi klavier(ook wel midi controller genoemd) heb je niet veel keus als het gaat om het budget.
Wil je die dan in combi met het orgel gebruiken(koppelen) is een midi controller met midi din aansluiting noodzakelijk (via usb is dat niet mogelijk in directe koppeling), en die worden schaarser.

Zelf heb ik de combi Yamaha Tyros 3(workstation) met de Emu Xboard midi controller.
 
Maar dan willen we uiteraard wél een filmpje zien waarbij je (à la Jerry Lee Lewis?) met minstens drie ledematen drie​ verschillende klavieren bespeelt :).

Extra klavier is voor klavierwisseling. Nu kan hij slechts het Manuaal en Bovenwerk bespelen, maar dan ook Rugpositief.
 
Wil je een echte keyboard, of een midi keyboard.
Dát stond nou juist al in de vraag :).


Nog niet eens zo'n gekke vraag, in de keyboardwereld wordt dit nogal eens verward, midi keyboard of midi controller.
Gezien de link in #9, is het een midi controller.
Die hebben geen eigen sounds aan boord, maar word gepakt uit het gekoppelde instrument(in dit geval orgel mits midi din) of via pc/laptop met een vst host waar de sounds vandaan komen.
In geval van de nektar uit de link, kan die echter enkel de sounds pakken via de vst host.(USB).
Kan dus niet worden aangestuurd via het orgel.
 
Ik heb het maar eens gevraagd en hij vind het een hartstikke leuk idee.
Gewogen of hamer technologie vindt hij niet nodig. Dat heeft zijn orgel ook niet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan