OneDrive alleen als back-up gebruiken

Status
Niet open voor verdere reacties.

C. Poot

Gebruiker
Lid geworden
19 jun 2004
Berichten
21
Ik wil OneDrive alleen gebruiken als back-up. Ik wil mijn bestanden daarheen uploaden en vervolgens niet meer synchroniseren.
Wil mijn computer als basis houden en op eigen initiatief bestanden wegschrijven.

Ik heb diverse sites bezocht, maar vind nergens duidelijk uitgelegd hoe je dat kunt inregelen. Iemand een idee?
 
Wil mijn computer als basis houden en op eigen initiatief bestanden wegschrijven.
Wat bedoel je hiermee precies?
Dat je nieuwe bestanden of er voor kiest om ze handmatig lokaal of op Onedrive te zetten?
Of:
Bij nieuwe bestanden er voor kiest om ze handmatig alleen lokaal te zetten?
Of:
Bij nieuwe bestanden er voor kiest om ze handmatig alleen op Onedrive te zetten?

En in al die gevallen ga je niet meer synchroniseren?

Betekent dat je in al die gevallen geen backup exemplaar meer hebt, immers geen synchroniseren meer?

Dit komt niet helder binnen, kan aan mij liggen?
 
Dus OneDrive heeft geen instelling om het synchroniseren uit te schakelen?
Ik neem aan dat je computer als bron beschouwd en daar de bestanden laat staan.
Helaas is de laatste tijd steeds vaker gebleken dat OneDrive als cloudopslag geen garantie biedt dat deze altijd bruikbaar is. Er zijn algoritmes die de zaak kunnen blokkeren (account).
Ik zou maar doen wat Lange Pier schrijft.
 
Helaas is de laatste tijd steeds vaker gebleken dat OneDrive als cloudopslag geen garantie biedt dat deze altijd bruikbaar is
Is het dat wat je bedoel?
OneDrive geeft iedere gebruiker gratis 5 GB aan opslagcapaciteit. Dit is een beperkte ruimte voor je back-up.
Heb je een business licentie bij Microsoft, dan krijgt iedereen 1TB opslag.
 
Wat ik bedoel is overduidelijk of lees je nooit nieuws, teletekst, dagbladen of kijk je geen tv?

Het zal je maar gebeuren. Plotseling heb je geen toegang meer tot Outlook en je bestanden in OneDrive. Microsoft zet accounts op slot als het vindt dat de gebruiksvoorwaarden zijn geschonden.


Als je account wordt geblokkeerd, is het maar zeer de vraag of je ooit nog bij die bestanden kunt. Vertrouw voor je belangrijke documenten daarom nooit alleen op cloudopslag. Behalve dat de opslagdienst je gegevens op slot kan zetten, kan de dienst failliet gaan of overgaan in andere handen.

Maak dus altijd ook een ‘lokale’ back-up op een externe harde schijf. Lees onze tips voor verstandig back-uppen.
 
@Mega Honourable Senior Member Senso
Mensen zouden meer moeten lezen wordt er nog weleens gezegd. Maar wat als je teveel leest? Hoe kom je daar weer vanaf.
 
Ja, ik lees veel op internet. Maar goed, als C. Poot op eigen pc en/of externe schijven geen (reserve)bestanden heeft staan en de zaak wordt geblokkeerd, dan is het een ramp. Dan moet ik dat vervolgens weer lezen op Helpmij.nl. Dat schiet niet op.:D:D:D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan