DOTX | Meerdere fill-in tot stop.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Friends4U

Gebruiker
Lid geworden
23 nov 2022
Berichten
24
Hoe maak ik meerdere fill-in velden tot ik stop.

Bijvoorbeeld:

Fill-in veld: product, daarna fill-in veld: serienummer
Dit herhalen tot ik stop bij een nieuw product (hij moet dan ook niet meer om serienummer vragen).

Ik kan dan bijvoorbeeld een document krijgen met 2 producten:

Naam Serienummer
Product1 1234567890
Product2 2132345345

Of een document met 5 producten:

Naam Serienummer
Product1 1234567890
Product2 2132345345
Product3 6754567891
Product4 6573234534
Product5 1674567893


/ EDIT

Zou fijn zijn als ik bij het stoppen met producten verder kan gaan met andere fill-in velden.
 
Ik snap niet helemaal wat je bedoelt; je hebt het duidelijk over een Word vraag, met vermoedelijk iets over Invulvelden, maar daar houdt het bij mij op. Word is geen database programma waarin je 'onbeperkt' artikelen kunt toevoegen. Het is een tekstverwerkingsprogramma waarin je bijvoorbeeld variabele gegevens (meerdere artikelen bijvoorbeeld) uit een database kunt ophalen waar je een factuur van maakt. De tekst is dan vast, de artikelen haal je uit de database. Als je zoiets in Word wilt doen, dan wordt dat heel lastig, want normaal gesproken moet je voor elk artikel/waarde een eigen veld maken. Dus als je 5 producten hebt, met 5 serienummers, dan heb je invulvelden "Product1", "Product2" t/m "Product5" en "Serienummer1", "Serienummer2" t/m "Serienummer5". Dat is uiterst statisch, en bij meer dan 5 artikelen heb je al een probleem, en bij minder eigenlijk ook. En wat je als laatst wilt, kan al helemaal niet.

De enige oplossing is dus, om het geheel te programmeren op een formulier bijvoorbeeld, en de resultaten ervan als tekst in het document te plaatsen. Dat ga ik uiteraard nu niet voor je maken, want dan wil ik toch eerst zien wat je zélf al hebt bedacht :).
 
Naja, ik vraag je ook niet om het te maken :)
Ik ben alleen benieuwd of het kan.

Ik heb nu bruikleen overeenkomsten als dotx, en als ik die start dan kan ik een product intypen (popup fill-in field) en een serienummer (ook zo'n field), als ik die beide heb ingevuld gaat hij het document genereren en dit werkt prima.
Alleen soms heb ik 2 items om uit te geven (of 3) en dan zou het handig zijn als ik dat met hetzelfde document kon doen (niet handmatig, want de regen kopiëren en wijzigen lukt ook wel).

Tnx voor je antwoord :)
 
Ik zou van het gedoe met invulvelden afstappen, en een tabel maken in je sjabloon. Die tabel zet je in een onbeveiligde sectie, en de stukken ervoor en erna wél beveiligd met invulvelden. Op het moment dat je een artikel invoert doe je dat in cel A2 van je tabel (er vanuit gaande dat in rij 1 koppen staan) en in B2 het eerste serienummer. Dat werkt hetzelfde (zelfs makkelijker) als met twee losse invulvelden, want a) moet je daarin óók dezelfde tekst typen, en b) moet je daarna op OK drukken om naar het volgende veld te gaan. En in een tabel hoef je alleen maar op Tab te drukken. Als je meerdere producten hebt, en dus ook meerdere serienummers, dan druk je gewoon op de Tab toets, en je krijgt de volgende rij. En dat doe je net zolang tot je alle producten hebt ingevuld. Verandert niets aan de layout van je document, en je hebt geen velden nodig.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan