gegevens uit worksheet kopieren naar nieuwe workbook

Status
Niet open voor verdere reacties.

SandyH

Gebruiker
Lid geworden
29 jan 2012
Berichten
113
Goede morgen,

Ik wil graag een aantal gegevens uit een worksheet kopieren en plakken in een nieuwe workbook.

Ik heb een code gevonden op internet, echter wil die niet volledig werken, het lukt om nieuwe workbook te maken en opslaan, maar de gegevens worden niet gekopieerd, ziet iemand wat het probleem zou kunnen zijn ?
Ik heb geen voorbeeldfile, ik heb gewoon geprobeerd met een heel eenvoudige file, met enkele willekeurige gegevens ingevuld, en het kopieren lukt niet.
(ik moet eerst uitvissen hoe ik de gegevens kan kopieren, daarna moet ik dan nog met behulp van filters bepalen welke gegevens en welke kolommen ik wil kopieren, maar tot nu toe lukt zelfs een simpel bereik nog niet)

Alvast bedankt om me op de goede weg te zetten !


Hier is de code

Sub Sample()
Dim wbI As Workbook, wbO As Workbook
Dim wsI As Worksheet, wsO As Worksheet

'~~> Source/Input Workbook
Set wbI = ThisWorkbook
'~~> Set the relevant sheet from where you want to copy
Set wsI = wbI.Sheets(1)

'~~> Destination/Output Workbook
Set wbO = Workbooks.Add

With wbO
'~~> Set the relevant sheet to where you want to paste
Set wsO = wbO.Sheets("Sheet1")

'~~>. Save the file
wbO.SaveAs Filename:="V:\Supply Chain Team\proposal.xlsx", FileFormat:=56

'~~> Copy the range
wsI.Range("A14:D50").Copy

'~~> Paste it in say Cell A1. Change as applicable
wsO.Range("A1").PasteSpecial Paste:=xlPasteValues, Operation:=xlNone, _
SkipBlanks:=False, Transpose:=False
End With
End Sub
 
Je verteld niet of je een foutmelding krijgt en wat deze dan is.
Wijzig die 56 eens in 51.

NB:
Gebruik codetags bij het plaatsen van code.
 
Laatst bewerkt:
ik krijg geen foutmelding, das het rare, er wordt een nieuwe file gemaakt, en dan is er een selectie van cellen volgens het bereik dat ik had ingesteld, maar er staat dus niets in.
 
Werkt hier prima, zonder wijziging aan de code anders dan die 56 wijzigen in 51.
 
Laatst bewerkt:
maar allee, das toch vreemd, hoe kan dat nu ? ik doe gewoon 'platte' tekst, dus geen formats of formules, en heb ook aangepast naar 51, en toch wordt er niets gekopieerd, enkel het gevraagde bereik is geselecteerd.
 
Plaats dan eens je document met die code.
 
tis echt een mega simpel bestandje, macro werkt niet op mijn eigenlijke file, maar ook niet op een eenvoudig testfile'ke.
 

Bijlagen

  • testcopynewworkbook.xlsx
    11,5 KB · Weergaven: 9
Dat is een .xlsx bestand en die bevat per definitie geen VBA code.
 
oei ja, daar heb je gelijk in, is nu aangepast naar xlsm, maar nog steeds werkt het niet (mijn eigenlijke file is trouwens wel al in xlsm format, en daar werkte het ook niet)

heb me er al de kop over gebroken waarom het bij mij niet wil werken ... very strange ...
 
Gebruik het xlsb fileformat: kleiner, sneller.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan