Canon TS8250 kan niet gevonden worden

Status
Niet open voor verdere reacties.

bauwens1986

Gebruiker
Lid geworden
20 mrt 2012
Berichten
75
Beste

Ik heb sinds een week problemen om af te drukken met mijn canon. Ik ben veranderd van provider en sindsdien kan ik niks meer doen met de printer.
Opnieuw installeren lukt niet, mijn laptop vindt de printer niet. Ik heb ook geen idee hoe ik mijn instellingen op de printer volledig reset, zodat ik dan eventueel kan herbeginnen met instellen?

Kan iemand mij helpen met hoe ik de printer opnieuw op mijn netwerk kan aansluiten?
Zowel op mijn laptop als gsm kan ik niet meer afdrukken en op mijn printer wordt ook weergegeven dat die niet verbonden is met het netwerk.

Mvg
Bauwens
 
Een provider heeft doorgaans niets te maken met je printer, en al helemaal niet als je hem bedraad aan je netwerk hangt. Maar ik vermoed dat je hem draadloos gebruikt, en rechtstreeks met de modem van je provider bent verbonden. En die heeft wellicht een andere modem neergezet, en andere credentials. En dan zul je dus je printer opnieuw moeten koppelen aan het netwerk. Die informatie kun je hier wel vinden denk ik. Zelf gebruik ik altijd een tussenstation, tegenwoordig een mesh, die ik aansluit op de modem, zodat de apparatuur zoals printers altijd aan dezelfde router hangt (de mesh). Dan hoef je maar één apparaat (de mesh dus) te koppelen aan de modem. Maar dat hoeft uiteraard niet.
 
In de specs staat dat de printer WiFi 802.11 b/g/n ondersteunt op de 2.4GHz band (geen Lan kebel mogelijk, geen 5 GHz wifi mogelijk). Er is wel een usb aansluiting voor rechtstreekse koppeling aan een pc maar ik begrijp dat je de printer in het netwerk wilt hebben.

1. zet printer uit, wacht 20 sec, zet printer aan, wacht tot printer standby staat.
2. print (via display) een pagina waarop alle instellingen van de printer staan.
3. Noteer naam van de printer, IP adres van de printer, en gateway (IP) van de printer..

Komen de eerste 3 getallen van het IP adres van de printer overeen met de eerste 3 getallen van het IP adres van het nieuwe modem?

Kan je in je browser (Chrome/Edge) naar het IP adres van de printer? http://192.168.x.y (geen https , op x en y zelf de getallen van het IP adres van de printer invullen).
 
Laatst bewerkt:
Je kan een netwerk scanner gebruiken om de apparaten op he netwerk te vinden. Echter, als het IP adres van de printer onjuist is dan zal die niet in de lijst staan.

Ga naar www.advanced-ip-scanner.com/nl/
Download Advanced IP Scanner (download niet Radmin)
Bij het opstarten kies je voor Uitvoeren (niet voor Installeren)
Druk op [Scan] en dan wachten tot de scan van je netwerk klaar is :d

* edit: via menu Instellingen > Opties > Prestaties kan je "scannen met grote nauwkeurigheid" instellen (scan duurt dan wat langer)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan