gratis update naar windows 10

Status
Niet open voor verdere reacties.
Pffffffff,
Externe hdd is nu weer geformatteerd op 1,36 TB NTFS.
Backup is gemaakt, geeft aan 116 GB.
Kan ik vertrouwen dat “ WindowsImageBackup” goed is????
Zo ja dan ga ik via USB stick W10 installeren.
 
Van windows 7 of 8.1 naar Windows 10

Alleen uit te voeren met een geactiveerde windows 7 of 8.1.Laten we beginnen START je pc op met 8.1 klik op Start/Configuratiescherm/Systeem en beveiliging/Systeem of klik op Deze pc rechter muis Eigenschappen kom je op het zelfde scherm In het scherm verschijnt Informatie over de computer weergeven klik op Geavanceerde systeeminstelling/ Instellingen bij prestaties/Geavanceerd/Wijzigen/vinkje weghalen bij Wisselbestandsgrootte voor..../ vink aan bij Angepaste grootte/om Begingrootte(MB) te berekenen 1024 x geďnstalleerd geheugen (RAM) voorbeeld 1024x4gb =4096 en x 2 =8192 m.a.w 1024x je RAM en x 2 =..... Vul in bij begingrootte (MB) 8192 en bij Maximale grootte (MB) ook 8192 daarna op Instellen/ok/ok/toepassen/ok Computer opnieuw opstarten nu windows defender uitschakelen om dit te doen klik op Start/in zoekvak type Service /klik op Service tweede van boven de middelste dus/in nieuw scherm scrol naar beneden en selecteert Windows defender /bij starttype: Uitschakelen, service is nu gestopt /toepassen/ok Open internet browser ga naar https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10 klik op (hulpprogramma nu downloaden) uitvoeren of opslaan in map (download)waar je het terug kan vinden nu kan je het gaan installeren. Bij het installeren kies NIET voor upgrade deze pc maar Installatie voor media ISO bestand /volgende Kies Taal ,bij Editie kies wel hetzelfde versie waar je computer nu opdraait bij 32 of 64 bit kies ook voor de zekerheid hetzelfde kan altijd veranderen bij een herinstallatie Klik Volgende/ok in nieuw scherm kies voor ISO bestand/Volgende je map komt nu tevoorschijn klik op Oplaan/Ja en windows gaat nu downloaden wanneer het klaar is brand het op cd of usb (komt later van pas let maar op) Schakel je computer NIET uit. schakel virus scanner uit en installeer Windows 10 gelijk van je cd of usb . (cd/usb erin uitvoeren) Download scherm open nu een scherm met download en installeer updates(aanbevolen) kies voor Niet nu/Volgende Voorwaarden lezen hč,hihi /accepteren /Volgende en windows gaat nu installeren (duurt eventjes ą 50a60 minuten ligt aan je internet snelheid) als het klaar is klik op Volgende/accepteren/volgende /volgende duurt een paar minuten. Windows 10 scherm gaat open Je krijgt automatisch een update of een melding van een update klik erop laat het updaten tot het klaar is,zelf hoef je niets up te daten omdat de computer moet geactiveerd worden anders duurt het te lang. Bij activering staat nu windows is geactiveerd met een productcode dit veranderd later (na die ene update of bij het opnieuw opstarten of de volgende dag ) in windows is geactiveerd met een digitale licentie. Je kan nu windows 10 (zo vaak als je wilt)schoon installeren met een ISO file (32 of 64 bit mag je zelf bepalen of dat je pc het aan kan) Als je je oude windows 7 of 8.1 (rotzooi/virussen) wilt elimineren ,installeer je windows 10 (ISO)opnieuw en je hebt weer een schoon computer en het wordt automatisch geactiveerd en dan kan je updaten.

DAARNA kan je van 10 naar 11
 
Laatst bewerkt:
@jdex : Is er iets met je toetsenbord aan de hand?
De Enter-toets lijkt het niet te doen, die blokken tekst zijn erg onhandig om te lezen.
 
Mijn berichten worden nu verstuurd via een Samsung tab a8 ,foto's versturen schijnt ook niet helemaal goed te gaan via een Samsung tab schijnt berichten en foto's te mislukken,morgen plaats ik het bericht opnieuw via mijn pc .Excuses hiervoor
 
Pfffff na veel getob en alle adviezen van helpers gedaan te hebben draait hij nu op W10. W10 setup stick gezet en deze gebruikt en na uren installeren gereed…..zonder helpers had ik strijd allang opgegeven.
Alleen werkt outlook 2007 niet, maar dit was al voor de upgrade W8.1 naar W10. Oorzaak? Er komt ook geen error, alle uitgaande post blijft in uitvak staan!

Bedankt allen, ik laat nog even deze vraag als niet opgelost staan mogelijk dat iemand nog helpende hand biedt op Outlook 2007.
 
Hallo beste helpers, wat ben ik enorm geholpen en ook outlook werkt weer..pfff scanpst gaf fout aan en hij vroeg herstellen waarop ik ja heb aangevinkt..…weet niet meer wat hij aangaf.
Tijdens de upgrade toch een hele serie foto’s verdwenen, ik heb wel een back-up van hdd gemaakt voor de upgrade, is het mogelijk dat ik via die back-up de foto's terug kan halen? Rare vind ik dat documenten wel zijn gebleven alleen afbeeldingen is leeg . Kan wel janken.!
 
Alleen werkt outlook 2007 niet .....
..... ook outlook werkt weer
Voor een paar tientjes heb je een 15 jaar jongere Office Pro (incl. Outlook, Access, enz.) met updates.
 
Ik dacht outlook werkend te hebben, maar bleek een ander mail programma te zijn, ( windows mail?) ik zelf gebruik gmail dus wist ff niet welk programma ik iets had getest…
 
Alle helpers die mij terzijde hebben gestaan wil ik bedanken voor alle geboden hulp, de een wat meer dan de ander, maar met zn allen hebben helpers gezorgd dat laptop van dochter nu perfect is gaan draaien na gratis upgrade w8. Naar w10.
Allen bedankt. Ik sluit ook deze topic.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan