uitzetten voorspelling welk woord je typt

Status
Niet open voor verdere reacties.

gbeersma

Gebruiker
Lid geworden
1 aug 2016
Berichten
104
Ik gebruik Word voor Microsoft 365 onder Windows 11. Als ik in een Worddocument iets ga typen verschijnen er al na 1 of 2 letters een aantal woorden die ik mogelijk zou kunnen bedoelen, en die ik dan kan aanklikken. Ik gebruik dit echter niet en vind het storend. Heeft iemand enig idee of en hoe dit valt uit te zetten?
 
die ik mogelijk zou kunnen bedoelen, en die ik dan kan aanklikken.
Ik kan maar niet begrijpen hoe een mensen blijkbaar hun muis in de hand hebben als ze aan het typen zijn. Je bent toch aan het tekstverwerken? De ‘voorstellen’ verdwijnen als je doortypt. Waarom zou je dan naar de muis grijpen? En als je een tekst wél kan gebruiken, druk je op <Enter> en ga je verder. De functie is bedoeld om het tekstverwerken makkelijker te maken. En toch zie ik om de haverklap dit soort vragen van mensen die onschuldige, en soms makkelijke, voorzieningen uit willen zetten. Ikke nie snappe…
 
die onschuldige, en soms makkelijke, voorzieningen

Je kunt ook schrijven: die onzinnige, onnodige en soms tijdverkwistende voorzieningen, immers je bent op dat moment je aandacht/concentratie kwijt.

Maar goed. Dat alles terzijde, gebruiker heeft daar helemaal niet om gevraagd en maakt duidelijk dat hij dat niet wil.
 
@Senso: Bedankt voor je reactie. Ik heb met behulp van jouw aanwijzingen de tekstvoorspelling uitgezet, maar krijg die voorspellingen nog steeds in beeld, zie bijlage.

@OctaFish: met 'die ik dan kan aanklikken' bedoelde ik niet dat ik dat ook van plan ben, ik probeerde slechts uit te leggen waar het om draait. Daarom schreef ik ook dat ik de bewuste mogelijkheid niet gebruik. Het simpele feit dat er allerlei niet ter zake doende woorden in beeld komen leiden mij af als ik een stuk aan het schrijven ben.
 

Bijlagen

  • Schermopname (13).png
    Schermopname (13).png
    171,8 KB · Weergaven: 21
Kijk eens even onder Instellingen van Windows zelf. Typ tekst in het zoekvak en kies links> Tekstsuggesties weergeven tijdens het typen en dan met name > Hardwaretoetsenbord . Bij mij staat daar alles uitgeschakeld.

Zie screenshot in dit artikel.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan