selectief zoeken en vervangen naar ondelijnde tekst

Status
Niet open voor verdere reacties.

yvessenior

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2023
Berichten
14
Hi all,
Ik heb een zeer grote docx-file waarin enkele duizenden identieke cijfers, voor ongeveer de helft onderlijnd of niet onderlijnd. Ik wou graag weten of het mogelijk is een selectie te maken van enkel de wèl of niet onderlijnde cijfers en deze dan vervolgens te kunnen vervangen door andere cijfers eveneens met een specificatie onderlijnd of niet ?
Ik zocht al veel maar vond nog geen oplossing !
Bij voorbaat hartelijk bedankt !
 
Hi Alphamax,
bedankt voor je snelle reply welke me wel enige vooruitgang toont , echter... ik heb me misschien niet goed uitgedrukt... ik wou enkel alle niet-onderlijnde nrs opzoeken (en eventueel vervangen) zonder eveneens dezelfde wèl-onderlijnde nrs te selecteren...!

om mijn vraag te verduidelijken:
ik heb in mijn docx file ongeveer 2000x 1 staan en ongeveer evenveel 1 (dus onderlijnd); ik wou in een eerste phase graag enkel alle 1 kunnen selecteren ze vervangen door 2 ...
en daarna, in een 2de phase alle overige 1 (onderlijnd) vervangen door een gewone 1
 
Laatst bewerkt:
Als je de "underline style" zet op "(none)" de selecteer je alle niet onderlijnde tekst.
Vergeet niet op "Sluiten te klikken"
Hierna hebben al je geselecteerde teksten een lichtblauw achtergrond.
Met CTRL-U kan je vervolgens wisselen tussen onderlijnd en niet-onderlijnd.

Ik kan op mijn pc, jouw probleem reproduceren en oplossen.
Dus ik denk dat je het even nog niet ziet.
 
Welke word heb je? engels of nederlands?

Ik zag je verduidelijking in bericht#3.

Selecteer alles met CTRL+A
Je kan met zoeken en vervangen CTRL+H.
Klik linksonder op "Meer >>"
Je kan een selectie maken op dezelfde manier als in de link.
Je vult dan in "zoeken naar:" 1 en "vevangen door:" 2
En klikt dan "Alles vervangen".
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een Office Plus 2021 en als ik daarin de functie 'zoeken en vervangen' open zie ik nergens een keuzeoptie waar er sprake is van onderlijning, en dus indien ik zoek naar 1 vindt het programma zowel de 1 als de 1 !!!
 
In de het venster "zoeken en vervangen" heb je linksonder een knop met "meer >>".
 
Hi alphamax,

ik heb de oplossing gevonden: je moet nml. 2 maal de onderlijning optie openen: de eerste maal onderlijning selecteren en OK en dan nogmaals de optie openen en onderlijnen uitschakelen ; dan pas wordt de zoekoperatie weergegeven met de optie 'zonder onderlining' en werkt het perfect !
Ik ben gered en jij bent uiteraard ZEER hartelijk bedankt voor je tips en je uitgebreide hulp !

:thumb::thumb::thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan