Eigen e-mailadres koppelen aan Outlook live

Status
Niet open voor verdere reacties.

bvermeulen

Gebruiker
Lid geworden
21 mei 2012
Berichten
90
Hoe kan ik een persoonlijke e-mailadres (eigen domeinnaam) koppelen met pop aan Outlook live?

Ik heb de server instellingen.
 
Zelf raad ik aan om IMAP te gebruiken in plaats van POP. Je wilt je e-mails denk ik liever synchroon houden.
 
Als je de optie aanklikt "bij POP ophalen, die berichten wel op de server laten" o.i.d. , dan kan POP ook prima.
En mijn lokale mail programma "The Bat!" synct zelfs voor MS-diensten de op de PC verzonden mail ook naar mijn online account, dus vanaf een andere plek of apparaat kan ik toch ook altijd daar bij komen.
Heb geen idee of OUtlook dat ook doet.
Voor niet MS mail services werkt dat niet en dan zou je zelf een BCC kunt sturen van een mail die met een lokale mail client verstuurd is en eens in de x weken sleep je die mail online naar de sent items.
Iedereen pakt maar zelf wat ie prettig vindt.
 
Laatst bewerkt:
Als je de optie aanklikt "bij POP ophalen, die berichten wel op de server laten" o.i.d. , dan kan POP ook prima.
Bijvoorbeeld in Outlook 20xx , met POP3 kan een email maximaal 99 dagen op de server blijven staan. Ik heb 'm op 60 staan, daar heb ik genoeg aan.

Iedereen pakt maar zelf wat ie prettig vindt.
Helemaal mee eens :d
 
Bijvoorbeeld in Outlook 20xx , met POP3 kan een email maximaal 99 dagen op de server blijven staan. Ik heb 'm op 60 staan, daar heb ik genoeg aan.
Bij The Bat!: Als ik daar geen aantal dagen in vul dan blijft het altijd staan. (=wat ik wil, ik ruim het af en toe zelf op). Wat er online blijft staan is in feite mijn 4e mail backup... daarnaast nog mijn lokale mail op de PC en los daarvan minimaal 2 separate backups.
Ik gebruik het al ca 20 jaar en via het werk had ik al die tijd altijd Outlook op mijn laptop, maar heb nooit meer de neiging gehad om thuis naar Outlook terug te gaan, hij zit wel in de Office versies die ik goedkoop via het werk en later via het web kocht, dat deel van Office gebruik ik dus niet.
 

Bijlagen

  • afbeelding_2023-01-16_202103549.png
    afbeelding_2023-01-16_202103549.png
    97,2 KB · Weergaven: 20
Laatst bewerkt:
Als ik daar geen aantal dagen in vul dan blijft het altijd staan.
Even gekeken of dit in Outlook kan, yep, vinkje weghalen en emails blijven altijd online.

pop-dagen.jpg
 
Ik heb vroeger ook POP gebruikt, met de instelling dat mails op de server bleven. Maar eigenlijk wil je alles liever synchroon hebben als je meerdere apparaten gebruikt.
Om deze reden ben ik afgestapt van POP, en gebruik ik nu IMAP. Als ik dan een mail verwijder, dan wordt dat ook meteen op mijn telefoon, tablet, laptop verwijderd.
 
Laatst bewerkt:
Als ik dan een mail verwijder, dan wordt dat ook meteen op mijn telefoon, tablet, laptop verwijderd.
Iedereen gebruikt z'n email anders :D In Outlook heb ik 10 jaar historie, ook van emails die ik via imap of webmail heb verwijderd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan