SanDisk Ultra Luxe 512GB USB 3.1 Flash Drive

Status
Niet open voor verdere reacties.

Senso

Meubilair
Lid geworden
13 jun 2016
Berichten
9.662
Besturingssysteem
W10 Pro en W11 Pro
Office versie
Office 2007 H@S en Office 2021 Prof Plus
Ik heb een SanDisk Ultra Luxe 512GB USB 3.1 Gen 1 Flash Drive. Prijs 58,00 euro. Ben geschrokken toen die binnen kwam. Minuscuul ding en oogt zeer zwak. Ook de aansluitzijde oogt zeer klein en is deze wel eens te gebruiken op een normale USB 3.0 aansluiting? Ik heb een normale pc met USB 3.0 aansluitingen en de kabels zijn vaak met een blauwe streep in de stekker. Maar toch vrij groot.

Als het niet kan moet ik deze retour doen.
 
Ik heb de 64Gb uitgave en die doet het gewoon goed, ook op een "normale" USB-aansluiting.
 
Oké, dan haal ik deze uit de verpakking. Erg teleurstellend! Niet kopen! Is een miskoop. Ik wilde deze gebruiken aan een sleutelring maar op de USB-stick is het geen ring (optisch bedrog) maar een flinterdun stukje recht metaal. Volstrekt onvoldoende, immers sleutels aan een ring bewegen constant dan weer in de broekzak dan weer op tafel etc.

Ik heb gebeld met de leverancier en heb dit uitgelegd dat op de afbeelding op internet op het uiteinde een solide ring van metaal toont maar dit is optisch bedrog. Het is een dun metalen recht plaatje/stukje. Maar goed, er was geen interesse voor de uitleg, men zei, gekocht is gekocht en nu is de stick ook nog eens tergend langzaam. Niet kopen dus!

Getest en dik een uur voor voor 47,5 GB terwijl dat normaal in 17 minuten gaat. Ben nu kopiëren aan het testen. Dus back-up met andere schijf (17 minuten) en deze back-up dan kopiëren naar de stick.
 
Laatst bewerkt:
Erg sneu dat de stick je tegenviel, 512 GB is geen kleine jongen zou je zeggen, maar het tegendeel is waar, een erg compacte stick.
Soms word er een sterk touwtje meegeleverd dat je in een lusje moet knopen om zo aan een sleutelbos te knopen ..
Is zoiets waar een winkelkarmunt aan hangt ook een idee?
Wat zijn de schrijfsnelheden waar je tegenaan liep ?
Misschien een productiefout ?

EDIT: ik kwam op Tweakers nog een vergelijkingstest tegen van USBsticks, is al wel wat gedateerd (net 2 jaar oud) maar toch ..

https://tweakers.net/reviews/8378/35-usb-sticks-van-128-en-256gb-grote-verschillen-in-snelheden.html

De Sandisk Extreme Pro komt hierbij als snelste uit de bus als het gaat om schrijven van data ..
 
Laatst bewerkt:
512 is natuurlijk mooi. Netto 460 GB. Maar de stick is minuscuul klein en daar kun je dan geen materiaal in verwerken (voldoende aluminium). Op internet wordt een vertekend beeld gegeven. Een ring is wat anders dan een plat aluminium stripje.

De snelheid is zeer laag. Back-up is langzaam, getest en dik een uur voor voor 47,5 GB terwijl dat normaal in 17 minuten gaat en 47,5GB kopiëren is een half uur en vijf minuten (met Win-verkenner).

Ik heb ook de Sandisk Extreme Pro 128GB, goede en stevige kwaliteit.

Deze SanDisk Ultra Luxe 512GB USB 3.1 Flash Drive is een miskoop en rommel. Begrijp niet dat je dergelijke prut als leverancier wilt verkopen.:evil: Zoiets verwacht je bij de Action voor 8,95.
 
Dat ie niet zo groot is zou toch op Youtube al helemaal te zien moeten zijn? Bij mij kwam dat wel zo binnen, niet zo stevig.
https://www.google.com/search?q=SanDisk+"Ultra+Luxe"++512GB+USB+3.1+Flash+Drive+youtube
De Ultra versie lijkt me idd een stuk steviger, van het oude type heb ik er daar 3 van, idd stevig en zo zien ze er nog steeds uit..
 
De gemiddelde snelheid bij kopiëren via Windows Verkenner ligt op 24 MB/s. Dan kun je wel uitrekenen wat 40, 50 of 90GB aan tijd kost. Niet te doen!
 
Laatst bewerkt:
Ja, goed. Kan ik in herhaling vallen, kun je ook post 5 nog eens lezen. Het is een prul, een nietig, waardeloos ding en je kunt er niet mee werken. Dus ik zeg tegen de consument, niet kopen want 59,90 is weggegooid geld.

EDIT: Is een externe SSD geen oplossing ? Zeer hoge bestandsoverdracht.
Ja, die zijn veel beter. Ik blijf zoeken.
 
In dat geval bedankt voor de waarschuwing !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan