index als hyperlink in Word

Status
Niet open voor verdere reacties.

so10070

Gebruiker
Lid geworden
4 feb 2014
Berichten
419
Bij de aanmaak van een inhoudstabel worden de items automatisch als hyperlnk gedefinieerd. Is zoiets ook mogelijk bij de aanmaak van een index?
 
Als je wel eens een index hebt gemaakt, weet je dat het geen hyperlinks zijn. Een index is géén inhoudsopgave, maar een lijst van begrippen en waar die staan in de tekst. Doorgaans komt een indexitem meerdere keren voor in een tekst, en krijgt dus ook meerdere pagina verwijzingen. Waar zou de cursor dan volgens jou heen moeten springen? De eerste? De laatste? Zeg het maar…. Dat kun je dus niet aangeven. Daarom dus geen hyperlinks.
 
Op de paginanummering:
  • Analyse ------------------------ 7, 9, 25
Maar ok, dan zal het zonder hyperlink zijn. :confused:
 
Ik neem aan dat je die hyperlinks zelf hebt ingevoegd :). Dat ís natuurlijk een optie, die je wel een tijdje van de straat en uit de kroeg houdt. Al vermoed ik dat je e.e.a. ook nog wel kunt programmeren.
 
@so10070
Dit zou nog te doen zijn om creatief te gebruiken, de hoeveelheid werk hangt uiteraard ook samen met hoeveel hyperlinks je wel hebben.
Dit is "[FONT=Quicksand, sans-serif] per hoofdstuk een inhoudsopgave toe te voegen aan het document" maar als het een andere soort lijst is kan dit ook .... lijkt me, of de titel nu Hoofdstuk 5 of actielijst5 heet... om die laatste bij elkaar te hebben staan met een hyperlink naar de (uitleg oid van de) actie zelf...[/FONT]
https://www.computer-learning-center.nl/tips/word.php?id=7
 
Hoe zou dat moeten werken volgens jou? Een inhoudsopgave is altijd gebaseerd op alinea’s met een kop profiel. Dat is iets heel anders als tekst markeren t.b.v. een index, waarbij woorden juist meerdere keren voorkomen. Ik zie het gebruiksnut niet…
 
Da’s dezelfde link toch? En nog steeds geen oplossing :).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan