systeemherstel Windows 11 kan bepaalde apps slopen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb de standaard Windows systeemherstel cq backup/restore altijd al moeilijk om mee te werken gevonden en de voorkeur gegeven aan andere producten als EaseUS Todo Backup en Acronis e.d.
Die zijn veel duidelijker en eenvoudiger in het gebruik.
En nu komt dit er nog eens bij als argument om niet die van MS te gebruiken.
 
Ik herstel bij grote problemen altijd met een systeemkopie. Alles wordt dan overschreven. Vaak 15 minuten werk en dan is het klaar. Jij noemt twee belangrijke programma's. AOMEI en Norton Ghost zijn er nog twee. Ghost werkt nog steeds onder W10, onder W11 weet ik niet.
 
Natuurlijk een tweede schijf met backup, image of complete schijf kopie! De hardware kan immers ook stuk gaan of verloren worden en je kan andere zaken kwijt raken dan alleen de Windows bestanden en instellingen.

Er wordt gewerkt aan een oplossing van vreemde dingen na systeemherstel, zoals foutmelding bij starten van app's en dat ingangen twee keer voorkomen in het startmenu. Dat Notepad, Paint en Office niet goed meer werken zou natuurlijk iets zijn om van systeemherstel af te gaan zien maar er staat in de tekst dat het beter zou kunnen gaan na het opnieuw opstarten dus lijkt er niet veel onoverkomelijk en speelt het probleem met de toepassingen tijdelijk.
 
Alles bij Microsoft is tijdelijk, immers het moet altijd weer anders. Philips heeft mogelijk wel honderd of meer modellen stofzuigers geproduceerd en nog niet één die 100% werkt. Het eerste wat altijd stuk gaat is de klep van de accessoiresberging. Daar liggen de accessoires weer op de grond!:eek:
 
Op een bepaald moment heb je toch een soort van gereedschapskist ontwikkeld waar ik iig vertrouwen in heb, Ghost12 ik had, die werkt iig niet meer, maar sindsdien heb ik Aomei Backupper Free, al jaren probleemloos in gebruik.
Ik gebruik hem ook heel veel in de kringloop om schijven te klonen, nog nooit een misser gehad.

Ergo, daarmee schakel ik een zgn mogelijke variabele, als het mogelijke gebruik van een MS systeemherstel of systeemkopie , compleet uit.
Betrouwbaar werken in dit soort zaken doe je door je je gereedschap (een andere tool dus) op orde te hebben en dit soort variabelen die je aankaart hier compleet te mijden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan