Word als standaard programma instellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Maysun

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2014
Berichten
361
Sinds een Windows update (vermoed ik) vraagt desktop pc me telkens in welk programma ik een Word bestandje wil openen. Ik kies Word en 'altijd' maar hij blijft het opnieuw vragen de keer erop. Bij instellingen van Windows staat Word als standaard programma dus ik volg dit niet. Wat nu?
 

Bijlagen

  • Clipboard03.jpg
    Clipboard03.jpg
    75,1 KB · Weergaven: 35
Je moet even de weg kennen. Laat het even weten of het volgende geholpen heeft.


De gebruiker moet zijn aangemeld als beheerder.
Druk op de Windows toets plus de I om naar Instellingen te gaan.
Kies Apps en daarna Standaard-apps.
Scroll naar beneden, naar Standaard-apps per bestandstype kiezen.
Het kan even duren voordat de lijst is opgesteld van wat Windows weet.
Zoek, naar keuze, de typen .doc, .dochtml, .docm, .docx, .docxml, .dot, .dothtml en .dotx
Gebruik het + teken om deze toe te voegen aan Word of klik op het daar al staande programma pictogram.
Succes
 
In Verkenner rechtsklikken op een Word bestand, en dan aangeven met wel je programma je dit bestand standaard wilt openen. Is een stuk sneller :).
 
Je moet even de weg kennen. Laat het even weten of het volgende geholpen heeft.


De gebruiker moet zijn aangemeld als beheerder.
Druk op de Windows toets plus de I om naar Instellingen te gaan.
Kies Apps en daarna Standaard-apps.
Scroll naar beneden, naar Standaard-apps per bestandstype kiezen.
Het kan even duren voordat de lijst is opgesteld van wat Windows weet.
Zoek, naar keuze, de typen .doc, .dochtml, .docm, .docx, .docxml, .dot, .dothtml en .dotx
Gebruik het + teken om deze toe te voegen aan Word of klik op het daar al staande programma pictogram.
Succes

Dat is dus het vreemde, die staan allemaal al met Word als standaard, zie printscreen: https://ibb.co/gS1VCXD
 
Ik heb iets ontdekt: hij vraagt me alleen naar het programma als ik het Word bestand via 'zoeken' onderaan heb gezocht en probeer te openen. Niet als ik rechtstreeks open vanaf bijvoorbeeld het Bureaublad. Maar alsnog vervelend.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan