• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Username of accountnaam of gebruiker in de koptekst

Status
Niet open voor verdere reacties.

JelleN

Gebruiker
Lid geworden
7 nov 2022
Berichten
24
Hallo,

Is er een vba of iets dergelijks om de gebruiker/accountnaam in de koptekst te plaatsen als je de pagina print of opslaat als PDF?
als voorbeeld: Voor en achternaam (Jelle ... ) in de rechter koptekst. (bijgevoegd de gegevens die erin moeten staan)

Z7szs3hh9SXT1r 73MW Ok83AwddW235p6Pjk47aCwegRBCIIC9hLEMFDg5kGoZ0EQhCBoIxlBEIIgY0EQhCDIWBAEIQgyFgRBCIKMBUEQgiBjQRCEIMhYEAQhiP8HUsQ9VDSrHIMAAAAASUVORK5CYII=


Het bestand staat verder op een algemene server, mocht een andere collega dit kopiëren en plakken naar zijn documenten komt dan zijn/haar naam erin te staan?


GR. Jelle
 

Bijlagen

  • Knipsel.JPG
    Knipsel.JPG
    13,1 KB · Weergaven: 27
Redelijk bekend, ik kwam op internet al wel wat tegen, maar dit lijkt niet te werken, dus ik heb de hoop op dit forum gevestigd :d
 
Laatst bewerkt door een moderator:
probeer eens iets met :

Environ("Username") of Application.Username
 
Ik ben zelf even gaan puzzelen met Environ("Username") .
Als ik het volgende gebruik krijg ik mijn initialen wel te zien in cel A1. Maar dit wordt niet onthouden door excel.
Deze vba wordt naar mijn idee niet opgeslagen.

Code:
[COLOR=#192527][FONT=&amp]Sub auto_open()[/FONT][/COLOR]
[COLOR=#192527][FONT=&amp]Dim user As String[/FONT][/COLOR]
[COLOR=#192527][FONT=&amp]user = Environ("username")[/FONT][/COLOR]
[COLOR=#192527][FONT=&amp]Worksheets("Blad1").Range("A1") = user[/FONT][/COLOR]
[COLOR=#192527][FONT=&amp]End Sub[/FONT][/COLOR]

Nu moeten we of ik even uitzoeken hoe deze functie automatisch wordt opgestart bij het openen van de Excel en in de koptekst terecht komt...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Initialen of naam zou in de rechter koptekst moeten komen te staan.
 

Bijlagen

  • CalculatieTool - kopie (2).xlsx
    22,8 KB · Weergaven: 15
Ik heb een bestand toegevoegd.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
vetgedrukt in de rechter koptekst.
Code:
Sheets("Calculatie Handel").PageSetup.RightHeader = "&B" & Environ("username") & ""
Aangezien je aangeeft redelijk bekend te zijn met VBA kun je zelf wel uitvogelen waar deze code moet staan.
 
vetgedrukt in de rechter koptekst.
Code:
Sheets("Calculatie Handel").PageSetup.RightHeader = "&B" & Environ("username") & ""
Aangezien je aangeeft redelijk bekend te zijn met VBA kun je zelf wel uitvogelen waar deze code moet staan.

Hi Albert,

Bedankt voor de 'code'. Echter merk ik dat nu mijn initialen blijven staan, ook wanneer een andere collega dit bestand van de server kopieert en gaat gebruiken.
Is daar nog iets op te vinden?

Groet,
Jelle
 
Onder welk Event heb je de code geplaatst.?
ook wanneer een andere collega dit bestand van de server kopieert en gaat gebruiken.
Hoe doet jouw collega dit dan.
 
Laatst bewerkt:
Hi Albert,

Bedankt voor de 'code'. Echter merk ik dat nu mijn initialen blijven staan, ook wanneer een andere collega dit bestand van de server kopieert en gaat gebruiken.
Is daar nog iets op te vinden?

Groet,
Jelle
Zet die code in het Workbook_Open event.
 
Zonder VBA
bijvoorbeeld in cel V1
PHP:
=DEEL(INFO("DIRECTORY");10;LENGTE(INFO("DIRECTORY"))-LENGTE(DEEL(INFO("DIRECTORY");VIND.ALLES("\";INFO("DIRECTORY");10);1000))-LENGTE("C:\Users\"))
 
Bedankt voor de hulp Albert.
Hier kunnen we mee verder. Dit werkt! :thumb:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan