• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

weekloon berekenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

HenkBakker

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2006
Berichten
164
Ik werk bij een bedrijf dat twee toeslagpercentages hanteert.

Je krijgt 120% als je tussen 20:00 en 22:00 uur werkt en 140% als je tussen 22:00 en 06:00 uur werkt.
Deze toeslagen gelden 7 dagen in de week.

Het komt voor dat twee shifts per dag werkt.

Per gewerkte dag krijg je reiskostenvergoeding; een vast bedrag. Maar deze wordt maximaal 4 keer per week uitgekeerd. Dus, als je zes keer naar je werk rijdt, krijg je maar vier dagen vergoed.

Ik wil graag een urenoverzicht (per week) maken in Excel. Wie kan mij helpen?
 
Begin eens met een voorbeeldje met wat dummy data te posten; ik wil die formules best maken, en ik denk een hoop anderen ook. Maar niemand staat te popelen om eerst een uur lang data in te kloppen :).
 
Henk,
Ik heb een poging gewaagd om het te maken zal mij benieuwen of het wat voor je is.



Groetjes Johan
 

Bijlagen

  • Urenoverzicht.xlsx
    54,1 KB · Weergaven: 19
Iemand die 16 jaar lid is en zelf geen voorbeeld bestand plaatst is niet echt geïnteresseerd denk ik altijd.
 
Dat is waar Emields (zo noem ik je maar even), maar ik had dit bestandje nog en heb het een beetje aangepast, probeer zodoende ook weer te leren.
Ben zeventig jaar bijna en het houd de geest scherp al valt het niet mee, ben bezig om het vba een beetje te doorgronden maar dat is nog wel een ding.
Boek besteld en veel doen, lijkt mij zo leuk om excel dingen te laten doen die je niet kunt met de gewone formules, waar ik al moeite heb om ze soms te begrijpen.
Bij dit bestandje zou hij een melding moeten geven als er per week meer reiskosten als vier keer wordt ingevuld, ik had het via openai gevraagd maar geeft nog niet het juiste antwoord.

Groetjes Johan
 
Afgezien van de interesse is het toch altijd van belang dat TS een opzet heeft/geeft waarmee die zelf prettig kan werken. Dus voorbeeldbestand met gewenste resultaten is wenselijk. Maar goed, ik zie in diverse topics van HenkBakker dat hij er redelijk verstand van heeft. Punt is wel dat in meerdere topics hij voldoende antwoorden krijgt, maar dan zelf niet meer reageert en dat is niet prettig. Zeg even bedankt voor de hulp en zet indien opgelost even bij > Onderwerpopties de topic op Opgelost.
 
Laatst bewerkt:
Hallo Senso,
Dat is wel vervelend en niet prettig, maarja misschien reageerd hij nog en anders verwijderen!
Valt me wel op dat er heel veel de vraag niet als opgelost zetten!

Groetje Johan
 
Laatst bewerkt:
voorbeeld

Intussen heb ik een schemaatje gemaakt; zie de bijlage.

In de roodgekleurde cellen (kolommen GHI en STU) zou ik graag formules willen plaatsen, waarin wordt berekend hoeveel uren van de betreffende shift 100% (van 06:00 tot 20:00 uur), 120% (van 20:00 tot 22:00 uur) en 140% (van 22:00 tot 06:00 uur) wordt uitbetaald.
Wie kan mij helpen aan de juiste formules?

Bijkomstig probleem(pje): in kolom AC probeer ik de gewerkte uren (zonder toeslag) op te tellen. Echter in cel AC424 komt niet het juiste getal te staan.
Enig idee hoe ik dit kan oplossen?
 

Bijlagen

  • uren.xlsx
    134,5 KB · Weergaven: 20
Afgezien van de interesse is het toch altijd van belang dat TS een opzet heeft/geeft waarmee die zelf prettig kan werken. Dus voorbeeldbestand met gewenste resultaten is wenselijk. Maar goed, ik zie in diverse topics van HenkBakker dat hij er redelijk verstand van heeft. Punt is wel dat in meerdere topics hij voldoende antwoorden krijgt, maar dan zelf niet meer reageert en dat is niet prettig. Zeg even bedankt voor de hulp en zet indien opgelost even bij > Onderwerpopties de topic op Opgelost.

Hallo Senso,
Dat is wel vervelend en niet prettig, maarja misschien reageerd hij nog en anders verwijderen!
Valt me wel op dat er heel veel de vraag niet als opgelost zetten!

Groetje Johan

Jullie hebben gelijk!
Ik had best wel mijn helpers kunnen bedanken. Mijn excuses.
Een vraag als opgelost markeren, hoort er ook bij. Ik zal er in het vervolg beter op proberen te letten.

Waar kan ik mijn vragen terugvinden, die ik niet heb afgesloten?
 
Henk,
Ik heb een poging gewaagd om het te maken zal mij benieuwen of het wat voor je is.



Groetjes Johan

Bedankt voor het bestand!
Op het moment dat jij deze stuurde, was ikzelf al bezig met een schema; en heb je bericht daarom over het hoofd gezien.
 
Als je met excel wil werken vermijd dan alle samengevoegde cellen. dat is enkel goed voor een kleurboek te maken

Probeer zoveel mogelijk excel het werk te laten doen.
probeer deze maar eens
 

Bijlagen

  • Urenoverzicht (1).xlsx
    43,5 KB · Weergaven: 18
#Henk, Emields,
Mooi gemaakt HenkBakker, met meer info is het toch makkelijker om wat te maken.
Emields wat een formule's, om helemaal tureluurs van te worden, knap hoor!
Is er ook nog iets te maken dat hij na bijv. vier keer reiskosten aangeeft dat het niet toegestaan is om in die week nog een keer reiskosten in te vullen, bijv. met validatie?

Groetjes Johan
 
heb je al geprobeerd om 5 werktijden in dezelfde week in te vullen?
 
Ik heb het geprobeerd en ik begrijp hem nu ook.
Bedankt!
 
thx

Als je met excel wil werken vermijd dan alle samengevoegde cellen. dat is enkel goed voor een kleurboek te maken

Probeer zoveel mogelijk excel het werk te laten doen.
probeer deze maar eens


Het werkt helemaal naar wens.
Bedankt!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan